اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

وحدت جهان اسلام را از گزند واقعی صیانت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: وحدت واقعی در جهان اسلام قطعاً آنها را از توطئه‌ها و ترفندهای مختلف در امان نگه داشته و از گرفتاری‌های مختلف صیانت می‌کند.

وحدت جهان اسلام را از گزند واقعی صیانت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: جامعه بشری و جهان اسلام امروز به واسطه فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابیت، بهاییت و سلفی‌ها در آتش دو‌دستگی و نفاق می‌سوزد و در این اوضاع و احوال به جاست که با رجوع به سیره نبی مکرم اسلام سعی کنیم از هرگونه تفرقه و دو‌دستگی به دور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل با درایت کامل منادی حقیقی این وحدت بین مسلمانان بود و به همین دلیل فاصله گرامیداشت میلاد نبی مکرم اسلام در بین تشیع و تسنن را هفته وحدت نامید تا همدلی‌ها افزون شده و در تفرقه بسته شود.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار یادآور شد: امروز نیز جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت و حقانیت است و تمام کشورهای منطقه باید با الگو‌برداری از جمهوری اسلامی ایران سعی کنند حاکمیت واقعی اسلام را ساری و جاری سازند.

قیاسی با بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی نبی مکرم اسلام (ص) و زندگی سراسر نور آن حضرت گفت:‌ از برجسته‌ترین ویژگی پیامبر مکرم اسلام (ص) که به تشکیل حکومت واحده نیز منجر شد توجه به اخلاق نیکو، امانتداری همراه با دعوت همه مردم به صلح و آرامش بود که سبب شد تا مسلمان و غیر‌مسلمان در حکومت نبی مکرم اسلام (ص) از حق و حقوق عادلانه‌ای برخوردار شوند.

وی گفت: از دوران ظهور اسلام تاکنون دشمنان اسلام ناب کوشیده‌اند تا به هر نحو ممکن اصالت مکتب اسلام را زیر سئوال ببرند اما از این حقیقت غافل بودند که در ذات و فطرت اسلام، دشمن‌شناسی و بصیرت نهفته است.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار جمهوری اسلامی ایران را در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی‌اش الگوی تمام عیار برای حاکمیت احکام نورانی اسلام برشمرد و بیان داشت: ما در حالی در آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم که نور اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی تمام دنیا را فرا گرفته است.

قیاسی افزود: هر چقدر دشمنان کوشیده‌اند تا جمهوری اسلامی ایران را از راه به در کنند نتوانستند این شیطنت خود را به ثمر بنشانند چرا که امت وفاداری پشتیبان این نظام و احکام اسلامی است.

وی دهه فجر را ایامی پر سرور برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام و همچنین بیان دستاوردهای 34 ساله انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: در این ایام مردم ایران باید خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران را به دقت درک کرده و حقایق آن را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در پایان سخنان خود ضرورت توجه به تولید ملی را با نگاه واقع‌بینانه در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: در سالی که به نام تولید ملی نامگذاری شده باید بیشترین توجه به امر تولید و تقویت آن باشد تا با تکیه بر مصرف کالاهای داخلی بتوانیم لبیکی به فرمایش ولی امر مسلمین داشته باشیم.

انتهای پیام/62003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول