اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین منادی وحدت هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: امروز رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین منادی وحدت میان مسلمانان هستند و ملت ایران نیز باید به پیروی از ایشان از تفرقه بپرهیزند.

رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین منادی وحدت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد رزاقی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با تاکید بر لزوم رعایت وحدت در جامعه اظهار کرد: تمام افراد در یک جامعه اسلامی باید مانند اعضای یک بدن متحد شده با هم در مقابل دشمنان بیرونی مبارزه کنند.

حضرت محمد(ص) سرچشمه وحدت مسلمانان هستند

وی پیامبر اکرم(ص) را سرچشمه وحدت مسلمانان دانست و افزود: تمام کشورهای اسلامی می‌توانند حول محور حضرت محمد(ص) گرد هم آمده و با دشمنان دین مقابله کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رفع اختلاف امت یکی از فلسفه‌های بعثت پیامبر اسلام(ص) به شمار می‌رود؛ ایشان نیز از مسلمانان می‌خواست به یگانگی خداوند شهادت دهند تا رستگار شوند و در واقع کلمه توحید رمز دعوت ایشان محسوب می‌شد.

رمز پیروزی امام خمینی(ره) اتکا به دعوت الهی بود

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با استفاده از همین دعوت محمدی انقلاب اسلامی را رهبری کرد و به پیروزی رساند، زیرا دست الله با اجتماع حق‌مدار و حق‌شناس است.

رزاقی با بیان اینکه حضرت علی(ع) منادی وحدت میان مسلمانان بود گفت: به فرموده خود آن حضرت، ایشان وحدت‌گراترین افراد بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به طرح مسئله وحدت در آموزه‌های دینی اسلام مانند نماز عنوان کرد: در روایات آمده که ثواب نماز جماعت قابل شمارش نیست ضمن اینکه توصیه‌های فراوانی برای حضور مؤمنان در نماز جمعه شده است.

وی اضافه کرد: واژه‌های نماز حتی در صورت فرادا بودن نیز رنگ و بوی جماعت دارد، زیرا جملات به صورت جمع به کار رفته‌اند؛ «ما را به راه راست هدایت کن» یا «به ما در دنیا و آخرت نیکویی عطا کن» همه این مسائل نشان‌دهنده اهمیت وحدت و اجتماع میان مسلمانان است.

فریضه حج نماد وحدت و یگانگی امت اسلام است

رزاقی فریضه حج را نیز نمادی از وحدت و یگانگی امت اسلام دانست و افزود: دشمنان ما بر کلمه باطل خود وحدت دارند؛ کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و فرانسه همواره به یکدیگر کمک می‌کنند و این در حالی است که مسلمانان در جنگ‌ها به یاری هم نمی‌شتابند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر مسلمانان در هنگام حمله رژیم صهیونیستی به قدس با یکدیگر متحد بودند می‌توانستند این رژیم جعلی را نابود سازند گفت: در آن زمان کشورهای اسلامی این اقدام را نکردند و امروز رژیم صهیونیستی به مشکلی برای جهان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اختلاف و دشمنی هیچ حاصلی ندارد و خداوند نیز همگان را به پرهیز از نزاع دعوت کرده است تا هیبت و هیمنه مسلمانان فرو نریزد.

رزاقی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همچون امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین منادی وحدت هستند و ملت ایران نیز باید با پیروی از ایشان که کشتی انقلاب را به بهترین وجه سکان‌داری می‌کنند با حفظ وحدت بر دشمنان غلبه کنند.

انتهای پیام/78004/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول