اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آستارا:

اسلام دین عدالت اقتصادی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آستارا گفت: اسلام دین عدالت اقتصادی و اجتماعی و پیام‌آور مهر و محبت است.

اسلام دین عدالت اقتصادی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌ الاسلام سید رضا قدسی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به تمام مسلمانان جهان، اظهار کرد: شخصیت پیامبر (ص) دارای ابعاد وسیع و والایی بوده که خداوند بزرگ اخلاق آن حضرت را با تعبیر عظیم یاد کرده، شخصیتی که تمام ملک و ملکوت به برکت وجود با عظمت او آفریده شده است.

وی با بیان اینکه نام و یاد پیامبر اکرم (ص) موجب افزایش نعمات و الطاف الهی می‌شود افزود: یادآوری نام و یاد پیامبر (ص) علاوه بر تقویت احساس خود ارزشمندی، سلامتی روان و رفتار جامعه اسلامی را نیز به دنبال دارد و آثار آن پس از مدتی در جامعه ظاهر می‌شود.

خطیب جمعه آستارا با تاکید بر اینکه نام و یاد پیامبر (ص) مانند نگینی در قلب مسلمانان جهان می‌درخشد، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام مربی نمونه بشریت از اول تا آخر خلقت، افضل انبیا و ملائکه ‌است.

وی با بیان اینکه اسلام دین عدالت اقتصادی و اجتماعی است اما کار سازندگی اسلام تنها به برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی تمام نمی‌شود، خاطر نشان کرد: آموزه‌های اسلامی نیز قوانین کلی سعادت بشر هستند و قابلیت تناسب یافتن با شرایط مختلف زمان و مکان و فرهنگ‌های مختلف را دارند.

قدسی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین عدالت و بدون تبعیض است، اضافه کرد: تمام آزادی‌ها و حقوق در پرتو عدالت شکل می‌گیرند و اسلام بدون عدالت معنا ندارد.

وی اجرای عدالت را ضامن سعادت دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: انسجام و وحدت در جهان زمانی محقق می‌شود که عدالت برقرار شود.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از وضعیت بی‌ثباتی بازار و گرانی‌های اخیر، از مسئولان خواست با برنامه‌های منطقی و کارساز هر چه سریع‌تر مردم را از این مشکلات رهایی بخشند.

وی با تبریک فرا رسیدن 12 بهمن سال روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر، از مردم مومن و ولایت‌مدار خواست تا با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان نظام و اسلام دهند.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول