اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب نشستی صورت می‌گیرد

بررسی صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های دولت اسلامی در دعوای خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه از برگزاری نشست علمی «صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های دولت اسلامی در دعوای خصوصی» در قم خبر داد.

بررسی صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های دولت اسلامی در دعوای خصوصی

احمد حاجی‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس انجمن فقه و حقوق اسلامی در سال 90 اظهار کرد: این انجمن با هدف ارائه کارهای علمی و شناسایی افرادی که در حوزه فقه و حقوق در حوزه علمیه تخصص دارند، فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 80 نفر به عضویت انجمن فقه و حقوق اسلامی درآمده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه در زمینه فقه و حقوق محسوب می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از تدوین مجله‌ای با عنوان «قرآن، فقه و حقوق» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: کارهای مقدماتی این مجله مانند دریافت و ارسال مقاله برای ارزیابی صورت گرفته است.

ارتباط تنگاتنگ فقه و حقوق

وی با بیان اینکه فقه و حقوق ارتباط بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند گفت: بر اساس اصل چهارم قانون اساسی تمام مقررات و قوانین باید بر اساس موازین اسلامی تدوین شود.

حاجی‌آبادی یادآور شد: پس از انقلاب ارتباط فقه با حقوق بسیار افزایش پیدا کرد و بسیاری از حوزویان تحصیلات آکادمیک دانشگاهی در زمینه حقوق کسب کردند و از طرفی دیگر دانشگاهیان متمایل به فقه شدند.

وی عنوان داشت: این انجمن از توانمندی‌های افراد متخصص که دارای کتاب، مقاله و اثر پژوهشی هستند، بهره می‌برد.

معاون انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه ادامه داد: در صورت نیاز نهادهای حکومتی و دولتی به تحقیقات حقوقی و فقهی انجمن می‌تواند به عنوان بازوی علمی این مراکز عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن امکان آشنایی طلاب حوزه را با ضرورت‌های مطالعات حقوقی فراهم می‌کند و ضمن ارتباط با مرکز تحقیقات مجلس، کارهای علمی و فقهی طرح‌های مجلس را انجام می‌دهد.

انجمن فقه و حقوق تجلی‌گاه وحدت حوزه و دانشگاه

حاجی‌آبادی با بیان اینکه انجمن فقه و حقوق تجلی‌گاهی برای وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: نشست‌های علمی پیرامون فقه و حقوق به همت این انجمن در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نشست علمی صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های دولت اسلامی در دعوای خصوصی خبر داد و افزود: این نشست با حضور حجت‌الاسلام مصطفی دانش‌پژوه عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

نشست علمی صلاحیت بین‌المللی دادگاه‌های دولت اسلامی در دعوای خصوصی به همت انجمن فقه و حقوق اسلامی هفتم بهمن ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول