اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

وحدت جهان اسلام در برابر دشمنان آرمان امام راحل و رهبر انقلاب است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیام انقلاب اسلامی و آرمان بزرگ امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب وحدت جهان اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان از جمله اسرائیل و آمریکاست.

وحدت جهان اسلام در برابر دشمنان آرمان امام راحل و رهبر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله لطفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مهم‌ترین هدف پیامبر و امامان (ع) وحدت مسلمانان و دوری آنان از تفرقه و منازعات سیاسی دین براندازانه بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد وحدت ملی و همبستگی پیمان‌نامه میان امت اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی، مبارزه مناسب با عادت‌ها و تعصبات مذهبی و قومی و فرقه‌ای ره‌آورد بعثت خاتم، غدیر خم، صلح امام حسن (ع) و حماسه عاشوراست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: صبر و سکوت امام علی (ع) و صدیقه کبری (س)، تعلیم و روشنگری امام سجاد (ع) و امام باقر (ع) و مکتب فکری امام صادق (ع) و سایر امامان همه برای حفظ اصل دین و جلوگیری از تفرقه در امت اسلامی بوده است.

× امامت به معنی حفظ دین و انسجام مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بدون تردید اتحاد مسلمانان با سلیقه‌ها و افکار مختلف اساسی‌ترین برنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مرجع قانونی و محور اصلی وحدت و همبستگی امت اسلامی سیره رسول اکرم (ص) است که برای حل اختلاف‌های مسلمین تنها مرجع است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امام امت و رهبری عزیز انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان بوده‌اند.

× موفقیت نظام و ناکامی دشمن در سایه وحدت میسر می‌شود

لطفی تصریح کرد: بدون تردید موفقیت‌های نظام و مردم در عرصه‌های مختلف و ناکام شدن توطئه‌های دشمنان و اقدامات براندازانه آنها در سایه وحدت و انسجام و اتحاد بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عامل مهم و اساسی در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و ناکامی فتنه‌گران در طول 33 سال عمر انقلاب به ویژه شکست مفتضحانه سران فتنه 88 اتحاد و همبستگی ملت حول محور رهبری و ولایت فقیه بوده است.

وی ادامه داد: امروز ملت عزیز ایران به ویژه خواص جامعه و مسئولان نظام بیش از هر چیز دیگر نیازمند وحدت هستند و تفرقه و تنش بین مسئولان و مردم هدف دشمنان است و آنها تمام توان خود را در ایجاد تفرقه بین مسئولان نظام و مردم متمرکز کرده‌اند.

× وظیفه مسلمانان عمل به توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به دهم بهمن‌ماه 17 ربیع الاول میلاد فرخنده حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: وظیفه همه مسلمانان این است که به توصیه‌های اخلاقی و تربیتی رسول اکرم (ص) عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید اخلاق و آداب خود را بر اخلاق رسول اکرم (ص) منطبق کرده و معنویت را در جامعه تقویت کنیم.

خطیب جمعه ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع پدیده شوم و زیان‌بار ربا در جامعه به عنوان یک واقعیت تلخ در جامعه اشاره کرد و گفت: با گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی و فعالیت‌های مختلف در راستای اسلامی کردن همه نهادهای کشور از جمله حوزه اقتصاد کشور اما نگرانی‌های مختلفی در این راستا وجود دارد.

× اقتصاد کشور به ربا مبتلا شده است

وی ادامه داد: متاسفانه وضع بد اقتصاد کشور از جهات مختلف نگران کننده است، اقتصاد کشور ما مثل بسیاری از کشورهای دنیا به مسئله‌ای به نام ربا مبتلاست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروز بازار ما شدیدا تحت تأثیر معاملات ربوی است و یک کار رایج و شایعی شده است.

× ربا در بانک‌های کشور دیده می‌شود

لطفی تصریح کرد: این یک واقعیت است که ربا در جامعه ما وجود دارد این موضوع در بازار آزاد، بنگاه‌های اقتصادی دولتی ، بانک‌ها و ... دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ربا در شرع به معنای محاربه با خداوند عنوان شده و آثار زیان‌باری بر اقتصاد کشور دارد و از نظر روانی نیز بی‌اثر نخواهد بود.

انتهای پیام/2246/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول