اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

نعمت ولایت اصلی‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی برای ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نعمت ولایت اصلی‌ترین ارمغانی است که انقلاب اسلامی برای ملت ایران داشت و باید شاکر این نعمت بود.

نعمت ولایت اصلی‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی برای ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان یزد با تبریک فرا رسیدن بهمن‌، ماه پیروزی انقلاب و اسلام و ماه ربیع‌الاول، ماه ولات حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئله در ماه بهمن، پیروزی انقلاب اسلامی است و این پیروزی، همان پیروزی مدنظر و هدف پیامبر اکرم(ص) است.

این مسئول افزود: انقلاب اسلامی پدیده‌ای جدید و احیا شده و خواست خداوند متعال بود که اسلام به دست فردی از سلاله حضرت محمد(ص) احیا شود.

ناصری تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما همان انقلاب حضرت محمد (ص) بود که سال‌های سال از یادها رفته بود و امام خمینی(ره) این راه را دنبال کرد و با توکلی که داشت آن را با همراهی مردم به پیروزی رساند.

وی عنوان کرد: انقلابی که به پیروزی رسید انقلابی بود که در آن بر اساس دستور اسلام عمل شد و راه و روش مردم مشخص شد و به آنها آموخت که چگونه عمل کنند تا موفق باشند.

امام جمعه یزد یادآور شد: در انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) ریشه و حرکت طاغوت‌ها که چیزی جز بدبختی و گمراهی برای مردم نداشت را خشکاند و ضرورت این معنا باید در جامعه ما احساس شود.

این مسئول افزود: در ایام دهه فجر آنچه باید بیشتر از هر چیزی مورد توجه قرار گیرد، هدف از انقلاب است و جوانان ما باید با انگیزه‌های انقلاب آشنا شوند و آن را هرگز فراموش نکنند، زیرا فراموشی انقلاب و اهداف آن، خواسته دشمن است.

ناصری خاطرنشان کرد: حفظ انقلاب یعنی حفظ راه کمال و تحول انسان‌ها در این عالم خاکی و رسیدن به کمال و حقیقت‌هاست.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد این مسائل توسط نسل امروز به دست فراموشی سپرده شود و راه رسیدن به حقیقت‌های انقلاب را در دل‌های فرزندان ما کور کند و جوانان را به گمراهی بکشاند و مسائل دیگر را جایگزین دغدغه‌های انقلاب کند.

امام جمعه یزد، مسئله اصلی انقلاب اسلامی را حرکت به سوی کمال انسانی و حاکمیت حکومت اسلامی دانست و افزود: حاکمیت اسلامی باید برقرار شود تا مسائل اسلامی درست اجرا شود و این دقیقا همان چیزی است که دشمن آن را بر نمی‌تابد.

ناصری تاکید کرد: باید در دانشگاه‌ها و مدارس بکوشیم تا هرچه بیشتر حقیقت انقلاب را تبیین کنیم و ما نیز باید متوجه عمل، کردار و گفتارمان باشیم تا چیزی از ما سر نزند که ضربه به انقلاب باشد و دیگران را نسبت به انقلاب ما ناامید کند، زیرا ناامیدی از انقلاب و ضربه به انقلاب در واقع ضربه اسلام است.

وی تصریح کرد: این خیانت به انقلاب و اسلام است که علاقه مردم نسبت به انقلاب را کمرنگ کنیم و در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی همه مسئولیم و تکلیف داریم.

این مسئول با اشاره به بخشی از خاطرات خود در دوران تبعید امام در پاریس عنوان کرد: امام در دوران تبعید خود در پاریس شب و روز نداشت، زیرا دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته بود تا اجازه ندهد این انقلاب تحقق پیدا کند و می‌خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند، اما امام هوشیار و بیدار بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: امام مسائل را به دقت دنبال می‌کرد و می‌فرمود: شاه باید برود زیرا او یک عنصر خارجی است.

ناصری ادامه داد: وقتی هم که شاه در 26 دی‌ماه رفت، عده‌ای می‌خواستند دولت بختیار را حفظ کنند و بگویند انقلاب همین است اما امام به رفتن شاه تاکید داشتند، زیرا امام هوشیار بود و این توطئه‌ها را می‌دید و آنها را خنثی می‌کرد و هرگز اجازه نداد دولت بختیار به نام انقلاب خود را به مردم تحمیل کند.

وی تاکید کرد: امام به قدری به کیاست و هوشیارانه پیش رفتند و تک تک توطئه‌ها را خنثی کردند که دولت آن زمان نیز جرأت مخالفت نداشت و در واقع دمش را روی کولش گذاشت و رفت.

امام جمعه یزد یادآور شد: توکل امام بسیار عجیب بود و همین توکل بود که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: نیت امام غیر از خدا و رهایی بشر از وسوسه‌های دنیا و رساندن بشر به سعادت ابدی نبود و ما نیز اکنون باید قدر این انقلاب را دانسته و دین خدا و اسلام را یاری کنیم و تفرقه‌ها را کنار بگذاریم و برای خدا وارد میدان عمل شویم.

این مسئول اضافه کرد: این روزها توطئه‌ها بسیار زیاد است و باید هوشیار باشیم و قدر خود و انقلابمان را بدانیم زیرا این انقلاب سبب سربلندی ملت ایران شده است.

ناصری خاطرنشان کرد: اصل کاری که انقلاب برای ملت ایران انجام داد، قرار دادن ملت تحت لوای ولایت بود و همین امر بود که ایران را در دنیا عزیز کرد و راه سعادت ابدی را به او نشان داد.

وی متذکر شد: اکنون وظیفه داریم این انقلاب را با جان و دل حفظ کنیم و اجازه ندهیم نعمت و برکت خدا که در 22 بهمن به ما داده شد، از دست برود زیرا در این صورت کفران نعمت شده و دشمنان بر ما مسلط می‌شوند.

این مسئول تاکید کرد: ملت فهیم ایران نباید اجازه دهند انقلاب فدای هوس‌های دنیوی عده‌ای شود و با جناح‌بازی و سیاسی‌کاری به اهداف انقلاب خدشه وارد شود.

انتهای پیام/2464/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول