اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

جاذبه‌های اسلام را با خرافات آلوده نکنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: جاذبه‌های اسلام را با خرافات آلوده نکنیم.

جاذبه‌های اسلام را با خرافات آلوده نکنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل، غلامرضا منتظری در جشنواره کشوری حجاب زینت آفرینش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار داشت: این که چه روشی ارائه دهیم که فرهنگ عفاف و حجاب در بستر جامعه رشد و اعتلا یابد موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: باید نگرش و اندیشه‌ای ارائه شود که باورها را تقویت کند تا نگرش‌ها تغییر نکند رفتارها تغییر نخواهد یافت، ما شیوه استفاده از ابزار را در جامعه هدف نمی‌دانیم تا شیوه سخن گفتن اصلاح نشود و بر مخاطب نفوذ نخواهد داشت و به همین سبب مخاطب را متهم به نفهمی می‌کنیم.

منتظری تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که همه اقشار جامعه نسبت به این غذای روح احساس گرسنگی و نیاز کنند و فرهنگ اصیل اسلامی به عنوان عطش درونی از سوی خود فرد پذیرفته شود تا به هدف برسیم.

وی اذعان داشت: آنچه در جامعه ایجاد انگیزه می‌کند ارائه شیوه و روش درست است و در بین همه شیوه‌ها روش غیر‌مستقیم و جذاب می‌تواند بیشترین تاثیر را بگذارد، روش‌هایی که با سلیقه مخاطب ارتباط برقرار کند.

این مسئول تصریح کرد: به قول شهید باهنر تعلیم و تربیت را باید از جایی آغاز کرد که مربی می‌پسندد و به جایی ختم شود که مکتب اسلام می‌خواهد، شایسته نیست برای نوجوان و جوان بلافاصله از نماز و حجاب گفت بلکه باید زمانی اقدام کرد که قلب‌ها آماده و اقبال و کشش درونی نسبت به آن ایجاد شود.

منتظری اذعان داشت: فطرت انسان زیباپسند است، ما نتوانستیم معارف زلال اسلام را در ظرف‌های زیبا به جامعه ارائه دهیم، برای دستیابی به آن باید ژرف‌نگری داشته و از تحلیل سطحی علل و عوامل دوری کرد، باید برای تحلیل ریشه به سراغ عمق رفت.

وی افزود: چرا در جامعه اسلامی استفاده از پوشش نامناسب جرم است ولی فروش آن جرم نیست، اگر نسبت به این مسئله ژرف‌نگری نشود سبب تکثیر این پوشش‌ها خواهیم شد.

این مسئول اظهار داشت: باید پیوند عاطفی با نسل جدید ایجاد کرد و با ادبیات نسل جوان و کودک معارف را منتقل کرد، ارائه شیوه مؤثر در کشش درونی سبب گسترش اسلام و معارف خواهد شد.

منتظری گفت: دوره کودکی دوره معرفت نیست بلکه دوره تقویت احساس معنوی است، باید به مخاطب پاسخ اغنایی داد، امروز جوانان ما با هجمه‌های سنگین رسانه‌ای مواجه بوده که در این شرایط نیازمند پاسخ اغنایی هستند نه سلبی، چون اگر جوان چیزی را بپذیرد نگرش آن عوض می‌شود.

وی تصریح کرد: جوان امروز ما باید برای زندگی خود الگوی استاندارد شده داشته باشد، باید جوان بیاموزد اگر هر جور بخواهد زندگی کند به جمال و کمال نخواهد رسید و تا نگرش عوض نشود اتفاقی نمی‌افتد.

این مسئول با اشاره به اینکه اسلام قشنگ است و نباید با خرافات چهره آن را آلوده کرد، اذعان داشت: باید اعتدال را در کارها رعایت کرد و جاذبه‌ها را گسترش داد، برای هدایت فرد ابتدا باید تکریم شخصیت کرد، بعضی از جوانان با تقلید کورکورانه دچار بحران هویت می‌شوند و فرهنگ اصیل خود را فراموش می‌کنند.

وی تولید محصولات مطابق با سلیقه نسل جوان را مهم‌ترین راهکار برای دوری از مدل‌های نامناسب غربی دانست و تصریح کرد: ما چقدر توانستیم برای جوان خوش‌پوش معیاری مطابق با فرهنگ دینی تولید کنیم، وقتی ما مدل زیبا مطابق ذائقه این نسل پیش رو نداریم جوان ما مطمئنا به دنبال مدل‌های نامناسب غربی خواهد رفت.

انتهای پیام/86009/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول