اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

دشمن قصد ایجاد تفرقه‌افکنی در جهان اسلام دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: دشمن قصد ایجاد تفرقه و نابودی مسلمانان را در سراسر جهان اسلام دارد.

دشمن قصد ایجاد تفرقه‌افکنی در جهان اسلام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، اسماعیل نجار شامگاه پنجشنبه در دومین همایش آیین برادری در بم اظهار داشت: سراسر جهان قصد ایجاد تفرقه و نابودی مسلمانان را دارد.

استاندار کرمان در ادامه خاطرشان کرد: دشمن از ترس اسلام، قرآن و پیامبر(ص) مسلمانان را به جان هم می‌اندازد.

نجار بر ضرورت ملاک عمل قرار دادن پیامبر(ص) در امور مختلف تاکید و عنوان کرد: بدین صورت همه مشکلات رفع شده و توطئه دشمنان خنثی می‌شود.

وی گفت: امروز دشمن از وحدت امت اسلام در هراس است و در صدد ایجاد تفرقه به هر صورت ممکن است.

نماینده مردم بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه کار بزرگ پیامبر(ص)، تربیت آل‌محمد(ص) بوده، ابراز داشت: امروز ملت ایران با پیروی از پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت ع) به امت شایسته مبدل شده و به عنوان الگوی مسلمانان در سراسر عالم به خوبی ایفای نقش می‌کند.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی افزود: اختلاف بزرگ‌ترین چالش موجود در جهان اسلام است که مقام معظم رهبری نیز بارها آن را متذکر شده و همه ما موظف هستیم در حد توان با این توطئه شوم دشمنان مبارزه کنیم.

وی گفت: مهم این است که ما تلاش کنیم تا جلوی اختلافات را بگیریم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

غضنفرآبادی به تشریح توطئه استعمار انگلیس در راستای ایجاد فرقه وهابیت در اهل سنت و بهاییت در شیعیان پرداخت و عنوان کرد: نگرانی امروز ما از آینده است، آینده‌ای که دشمنان درصدد سیاه کردن آن برای مسلمانان هستند.

مدیر مدرسه دینی ریگان در این همایش گفت: توفان حوادث، بشریت را به مقصدی نامعلوم می‌کشاند و با وجود پیشرفت‌ها و تکنولوژی موجود، انسان‌های ناآگاهی وجود دارند که هدف آنها اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

مولوی محمداسلام تصریح کرد: باید با حفظ وحدت اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری توطئه دشمنان را ناکام بگذاریم.

محمداسلام گفت: ما در منطقه شاهد وحدت شیعه و سنی هستیم و برگزاری این آیین برادری نمونه‌ای از این اتحاد و همدلی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه هر مسلمانی است که در حد توان خود از آرمان‌های متعالی اسلام حراست کند، ابراز داشت: باید همه ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و مسئولان در راستای از بین بردن منکرات تلاش داشته باشند.

امام جمعه رمشک از توابع شهرستان قلعه‌گنج در این همایش هفته وحدت را هفته اتصال و همبستگی مسلمانان جهان دانست و یادآور شد: امام خمینی(ره) با نامگذاری این هفته مبارک مسلمانان سراسر عالم را به هم نزدیک کردند.

مولوی چاهانی ادامه داد: نمونه این همایش‌ها که ما در ایران برگزار می‌کنیم در هیچ کدام از کشورهای اسلامی برگزار نمی‌شود و این نشان دهنده عزم ما برای اتحاد و همدلی است که سایر برادران ما در کشورهای اسلامی نیز باید به آن توجه داشته باشند.

وی گفت: سوریه در کنار فلسطین نماد مقاومت و پایداری است و به فضل الهی با وحدت مسلمانان عالم مشکلات کشورهای اسلامی رفع می‌شود.

چاهانی گفت: دشمنان قصد دارند، آشوب‌های ایجاد شده در سوریه را انقلاب معرفی کنند که این غلط است‌، هیچ انقلابی در کار نیست، بلکه توطئه استکبار است در راستای تفرقه‌افکنی و به جان هم انداختن مسلمانان که به فضل الهی ناکام می‌مانند.

امام جمعه بم نیز در مورد اهمیت برگزاری اینگونه همایش‌ها بیان داشت: برگزاری این همایش‌ها گامی برای ایجاد وحدت بیشتر بین علمای مسلمان در راستای اجرای هر چه بهتر تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) متذکر شد: آن پیر سفر کرده با پایه‌گذاری این هفته بنای اتحاد و همدلی مسلمانان عالم را بنا نهاد.

انتهای پیام/2446/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول