اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

وحدت یکی از ضرورت‌های جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: وحدت یکی از ضرورت‌های جهان اسلام است.

وحدت یکی از ضرورت‌های جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای امام خمینی ارومیه با حضور گسترده نمازگزاران برگزار شد، اظهار داشت: وحدت و ایجاد اتحاد میان مسلمانان نیازمند توجه است.

وی افزود: وحدت محور امامت و ولایت است و ما مسلمانان باید برای حرکت در مسیر ولایت و امامت اتحاد خود را با یکدیگر حفظ کنیم.

بابازاده بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از اهداف دشمن خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان در جامعه است باید وحدت خود را در سایه اطاعت از ولایت فقیه حفظ کرده و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذاریم.

خطیب جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه انقلاب مردم مصر یکی از انقلاب‌های تأثیرپذیر از انقلاب ایران بود، ادامه داد: این انقلاب نشان‌دهنده بیداری اسلامی در جهان و به ویژه بیداری و آگاهی مردم مصر است.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام امت نه تنها ناشناخته نماند بلکه یک انقلاب جهانی بود و امروز در جهان شاهد بیداری اسلامی در میام امت‌ها و دولت‌ها بوده و در آن الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران را شاهد هستیم.

بابازاده با اشاره به قدرت ایران در منطقه و در سطح بین‌المللی عنوان کرد: استیصال غرب موجب دعوت از ایران برای حضور در گفت‌و‌گوهای 1+ 5 شده است.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه ایران یک کشور قدرتمند و مؤثر در منطقه است، گفت: ایران در حل مشکلات کشورهای منطقه نقش مهمی داشته و این برای جهانیان اثبات شده است که کشورمان یک قدرت جهانی است.

این مسئول در پایان با تأکید بر گرامیداشت هفته وحدت و دهه فجر خاطر نشان کرد: تقارن هفته وحدت که میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در آن واقع شده با ایام الله دهه فجر باید گرامی داشته شده و مسلمانان در برگزاری جشن‌های باشکوه این دهه تلاش کنند.

انتهای پیام/61012/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول