اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ندارد.

بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ندارد

 سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به نشست روز گذشته شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و متعاقب آن نشست هم‌اندیشی با نمایندگان استان در مجلس و خروجی آنها اشاره کرد و ابراز داشت: در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مصوبات کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست شورای برنامه‌ریزی استان برخی مصوبات کارگروه‌های بهداشت، اشتغال، کشاورزی و تحول اداری بررسی و مورد تأیید شورا قرار گرفت.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان در مباحث مربوط به زلزله و مطالعات آن جزو استان‌هایی به شمار می‌رود که هیچ کاری در آن انجام نشده است.

مطالعات زلزله‌شناسی در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

صابری ادامه داد: در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بر لزوم مطالعات زلزله‌شناسی و ضرورت آن برای آینده و مشکلاتی که ممکن است به دلیل این کم‌کاری گریبانگیر ما شود، تأکید شد.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نشست طولانی خود و مجمع نمایندگان استان که پس از شورای برنامه‌ریزی تشکیل شد، اشاره کرد و گفت: نشست ما با نمایندگان در راستای تعامل و همدلی بیشتر بود.

این مسئول افزود: در این نشست بسیاری از موضوعات روز استان و مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همگی برای کمک به رفع آن‌ها تا حد امکان متفق‌القول بودیم.

وی به پاره‌ای از این موضوعات که در نشست با مجمع نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت اشاره کرد و گفت: برای نمونه همه به دنبال راهکارهای عملی در راستای کنترل بهتر و جدی‌تر بر بازار بودیم و در زمینه لزوم تأمین نیازمندی‌های مردم در بازار و خارج از آن ایده‌های خوبی مطرح شد.

صابری تأکید بر لزوم ارتقای شاخص‌های سلامت در استان را یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در نشست مسئولان ارشد استانی با مجمع نمایندگان برشمرد و گفت: از همه این‌ها مهم‌تر اینکه موضوع سرمایه‌گذاری در استان هم به صورت جدی بررسی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری در این استان پرده برداشت و عنوان کرد: این وضعیت با وجود این همه ظرفیت و استعداد به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست.

بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ندارد

صابری با بیان اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت نمی‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار در هیچ ‌کجا سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: بخش خصوصی هم به دلایل متعدد انگیزه سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد را ندارد که این موضوع کمکی به رشد و توسعه استان نخواهد کرد.

وی به لزوم تصویب قانونی در مجلس برای کمک به این دست استان‌های محروم در راستای کمک به مشارکت در امر سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: نمایندگان محترم مجلس در استان‌هایی همانند ایلام، لرستان، کردستان، خراسان جنوبی و شمالی و از جمله کهگیلویه و بویراحمد باید با هماهنگی و ارائه طرحی گره کنونی سرمایه‌گذاری در استان‌های خود را باز کنند.

این مسئول ارائه چنین طرحی از سوی نمایندگان را برای تصویب در مجلس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم در این عرصه نشود نباید منتظر توسعه بیشتر چنین استان‌هایی باشیم.

ارتباط نمایندگان با خودشان و با ما خوب است

صابری در ادامه تعامل نمایندگان این استان با یکدیگر را خوب ارزیابی کرد و گفت: آنچه که من از مجمع نمایندگان استان در ارتباط با خودشان دیده‌ام تعامل خوب و نسبی است که ممکن است کم بودن تعداد نمایندگان استان به این موضوع کمک زیادی کرده باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعامل نمایندگان با مسئولان اجرایی را نیز خوب دانست و متذکر شد: تاکنون جنگ و جدلی میان نمایندگان و مسئولان استانی مشاهده نشده و ارتباط خوبی نیز میان ما و آنها برقرار است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: خودم قائل به برگزاری نشست‌های ماهانه با نمایندگان هستم و به صورت موردی نیز در طول هفته باب مشورت با آنها باز است و از خرد جمعی دوستان نماینده استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/2571/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول