اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح مطرح کرد

بیداد اشتغال کاذب در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغال کاذب در استان بیداد می‌کند و جلوی رفتن جوانان را به سمت اشتغال پایدار می‌گیرد.

بیداد اشتغال کاذب در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سردار یونس امیری صبح امروز در نشست بصیرتی با موضوع اقتصاد مقاومتی در لنده  با اشاره به ضرورت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با طرح ایده اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد مورد تهاجم کشور، اهمیت این موضوع را گوش‌زد کرده است.

وی افزود: در هنگامه‌ای که آخرین حربه دشمن ضربه زدن به اقتصاد کشور ما بوده، اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه و از بطن خانواده‌ها می تواند کمک شایان توجهی به حفظ اقتصاد کشور کند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحریم ایران مختص به امروز نیست بلکه از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون غرب و صهیونیسم درصدد ساقط کردن نهال نوپای انقلاب بودند.

سردار امیری افزود: اولین اقدام آنها در آغاز انقلاب بلوکه کردن دارایی‌های ایران در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان بود که هنوز هم حاضر به پاسخگویی در مورد آن نیستند.

وی یادآور شد: در طول 34 سال از عمر با برکت انقلاب هر رئیس جمهور آمریکا در طول سال‌های ریاست جمهوری خود « 4ساله یا 8 ساله » ایران را سالانه با صدور یک بیانیه تحریم می‌کند و تاکنون 34 بار ایران مورد تحریم واقع شده است.

این فرمانده ارشد نظامی استان گفت: تحریم تنها حربه غرب نبوده بلکه آن‌ها از در ترور، جنگ، ناامنی و جنگ نرم وارد شدند ولی هر بار با بن‌بستی سخت از سوی ایرانیان روبرو گشته‌اند.

سردار امیری تصریح کرد: ما برای پاسداری از نظام و انقلاب خود شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم و نگذاشتیم کشورمان مورد تاراج و تهاجم دشمن قرار گیرد.

وی با اشاره به غائله‌های مختلف از سوی غرب در ایران گفت: شبیخون فرهنگی و تهاجم و ناتوی فرهنگی جنگ نرم دشمن است که برای ضربه زدن به فرهنگ و اعتقادات دینی ما راه‌اندازی شده‌اند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اما درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب که کلامش نافذ و راهگشای امور است تمام توطئه‌های آنان را خنثی کرده است.

سردار امیری گفت: دشمن درصدد است با ریختن مردم در خیابان‌ها به مانند سال 57 که رژیم شاه را ساقط کرد نظام را از میان بردارد ولی از هوش و بصیرت مردم ایران غافل مانده و نمی‌داند که ایران اسلامی با وجود چنین مردمی همیشه پابرجا خواهد بود.

وی افزود: وزیر خارجه امریکا رجزخوانی می‌کند که اقتصاد ایران در حال نابودی است در حالی که خود 16 تریلیون و 385 میلیارد دلار بدهی در جهان به بار آوردند و کسی از آن دم نزده است.

سردار امیری گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌های متوالی با نام‌گذاری سال به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تسلیم نشدن در برابر دشمنان را یادآور شدند و اکنون اقتصاد مقاومتی تنها راه آن مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به تعبیر برخی از ورشکستگان اقتصادی به نام شعب ابی‌طالب اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به آن‌ها تفکر در امور کشور را یادآور شد و فرمودند که وضعیت کنونی ما وضعیت بدر و خیبر است.

وی در ادامه به وجود منابع عظیم کشاوری در استان و کشور یادآور شد: در سطح کشور بیش از یک میلیون حلقه چاه آب با مجوز حفر شده و شاید در کنار آن هم قریب به نصف آن غیر مجاز حفر شده باشد.

سردار امیری افزود: اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه واقعیتی است که با اجرای آن یک افق روش را می‌بینیم.سپاه به ندای رهبری لبیک گفته و در راستای اشتغال‌زایی و نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه اقدام کرده است.

وی افزود: برای اجرای اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی تعاونی‌های کار برای هر متقاضی تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات در اختیار قرار داده می‌شود.

سردار امیری با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد مصرف کننده است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن منابع عظیم خدادادی 30 الی 40 درصد مصارف خود را تولید می‌کنند و مابقی که بیش از 60 تا 70 درصد بوده را وارد می‌کنند.

وی یادآور شد : اشتغال کاذب در استان بیداد می‌کند و جلوی رفتن جوانان را به سمت اشتغال پایدار می‌گیرد.

فرمانده سپاه فتح افزود: تا زمانی که ما  تولید داخلی را مورد مصرف قرار ندهیم نمی‌توانیم به شکوفایی اقتصادی دست یابیم.

فرمانده ارشد نظامی استان به بودجه کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: در استان ما کمتر از 35 درصد بودجه کشاورزی جذب شده که این خود معضل بزرگی است.

سردار امیری گفت: ما دنبال شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های جوانان و خود استان هستیم و با تشکیل تعاونی‌های کار برای بسیجیان اشتغال‌زایی لازم را در سطح استان به وجود می‌آوریم.

وی در پایان افزود: خودباوری تنها راه مقابله با وضعیت بد اقتصادی است که همراه با اقتصاد مقاومتی شکوفا می‌شود.

انتهای پیام/82013/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول