اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار در نشست مفاسد اقتصادی مطرح کرد

لزوم برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی در کهگیلویه و بویراحمد/ بانک‌ها راه گم کرده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بانک‌ها راه گم کرده‌اند از لزوم برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی در این استان سخن به میان آورد.

لزوم برخورد با بدهکاران دانه درشت بانکی در کهگیلویه و بویراحمد/ بانک‌ها راه گم کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر چهارشنبه در جمع مدیران بانکی استان کهگیلویه و بویراحمد که به منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی در بحث معوقات بانکی برگزار شد، برخی بهانه‌های بانک‌ها در پیگیری نکردن وصول مطالبات خود را سطحی و بی‌مورد دانست و اظهار داشت: بانک‌های این استان مبالغ میلیاردی را سال‌های سال است به افرادی کلاش و گردن‌کلفت داده‌اند و سراغش را هم نمی‌گیرند حال در این جلسه رسمی، تأخیر در تایپ آرای دادگاه را علت کندی وصول مطالبات خود اعلام می‌کنند که جای تعجب دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی بانک‌ها راه را گم کردند و چسبیده‌اند به مسائل کم اهمیت در حالی که باید برای برگشت منابع مردم از چنگ افراد معدود و خاص تلاش عملی کنند.

صابری ادامه داد: به وصول مطالبات اصرار دارم و آن را یکی از ضروریات می‌دانم.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آن‌قدر روی معوق شدن یک قسط بانکی هم حساس هستم که حاضرم جواب سلام این افراد را هم ندهم ولی از سایر مدیران به ویژه مدیران بانکی می‌خواهم که در مقابل این معضل که می‌توان به آن از دید مفسده اقتصادی نگاه کرد، ایستادگی کنند.

صابری تأکید کرد: مدیران به اندازه من جلوی بدهکاران بانکی بایستند.

* ابراز تأسف از تأیید بدهکاران بانکی برای اخذ تسهیلات مجدد

نماینده دولت در کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: حتی یک قسط معوق را هم خلاف شرع می‌دانم چه برسد به بدهکاری‌های میلیونی و میلیاردی و دانه درشت‌ها.

وی گفت: وصول مطالبات و معوقات بانک‌ها عین خواست استانداری است و در این راه هر کمکی را به منظور افزایش منابع مالی استان انجام می‌دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی موافقت‌های مدیران با پرداخت تسهیلات به بدهکاران بانکی تصریح کرد: متأسفانه بیشتر مدیران در این‌گونه موارد مقاومتی ندارند و موافقت می‌کنند و اینجا است که همه چیز گردن من می‌افتد و همه چیز سر استاندار شکسته می‌شود ولی لازم است مدیران به اندازه من جلوی بدهکاران و خواسته‌های نابجای آنان مقاومت کنند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد هیچ بدهکار بانکی را برای دریافت تسهیلات مجدد تأیید نکردم و نمی‌کنم.

* بیشتر این مشکلات با یک چای خوردن 2 مدیر برطرف می‌شوند

صابری عنوان کرد: بیشتر مشکلات مردم و همچنین مشکلاتی که در این نشست به عنوان مانع در راه وصول مطالبات از آن‌ها یاد شد با یک چای خوردن 2 مدیر و گفت‌وگو می‌توان برطرف کرد و نیازی به کشاندن آن‌ها به جلسات مهم هم نباشد.

به گزارش فارس در این نشست مدیران بانک‌های مختلف دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین موانع و مشکلات خود را در راه وصول مطالبات بدهکاران بزرگ بانکی برشمردند.

عدم همکاری ادراه‌کل ثبت و اسناد، همکاری ضعیف شعبه رسیدگی به معوقات بانکی، برخی کارشکنی‌های ادارات و نهادها، تأخیر در تایپ آرای دادگاه، ارائه اصل حکم مدیریت، حضور اجباری رؤسای شعبه در جلسات دادگاه علی‌رغم وجود وکیل، اعمال ماده 29 و حذف فرد از لیست بدهکاران و سفارش‌ها و فشارهای افراد و نهادها از جمله موانع برگرداندن منابع بانکی اعلام شد.

استاندار در ادامه این جلسه را ترک کرد و معاون برنامه‌ریزی وی اداره جلسه را به عهده گرفت.

گفتنی است در این نشست بحث و جدل‌های زیادی در مورد نحوه برخورد با بدهکاران بانکی و وصول معوقات بدهکاران دانه درشت و بالای 100 میلیون تومان میان اعضا انجام شد.

انتهای پیام/82005/آ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول