اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

تخریب منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج یکی از دلایل عمده وجود هوای پاک در این استان را منابع طبیعی بی‌نظیر و جنگل‌های متراکم دانست و گفت: متأسفانه تخریب منابع طبیعی از جمله درختان در استان نگران کننده است.

تخریب منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، فرا رسیدن سالروز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) را به عموم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک گفت.

خطیب موقت جمعه یاسوج ادامه داد: امروزه همه سربلندی و سرافرازی مملکت اسلامی ما به دلیل حب امام عصر و پیروی از دستورات نایب آن حضرت و به عبارتی ولی‌فقیه عادل و آگاه زمانه است.

موسوی‌اعظم در خطبه اول نماز با بیان این‌که در قرآن آمده در قیامت تنها اعمال صالح انسان‌ها پذیرفتنی است، گفت: هر کاری که همراه با تقوا باشد از انسان پذیرفتنی است.

وی فلسفه آفرینش بهشت را برای تنعم نیکوکاران دانست و گفت: اگر کسی گناهکار باشد هر چند که منتسب به نسل رسول خدا باشد وارد بهشت مؤمنین و نیکوکاران نخواهد شد.

موسوی‌اعظم آرامش واقعی را از آن ذاکرین خداوند دانست و گفت: کسانی وارد بهشت می‌شوند که عابدان شب و حامیان مستضعفین و فقرا در روز باشند.

وی به مضرات لقمه حرام نیز پرداخت و گفت: هیچ چیز به اندازه لقمه حرام انسان را از پاکی و قرب به خداوند دور نمی‌کند بنابراین مواظب باشیم که چنین لقمه‌ای را به خانواده خود نخورانیم.

امام جمعه موقت یاسوج شرکت کردن در هر معامله‌ای را مضر دانست و گفت: بهترین کار برای نزدیکی به خداوند اقامه واجبات است که در رأس آن‌ها برپایی نماز و پرداخت زکات خواهد بود.

موسوی‌اعظم در خطبه دوم به روز هوای پاک اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نام استان چهار فصل در کشور معروف شده که باید قدر این موهبت بزرگ را بدانیم.

وی رسالت شهروندان یاسوجی را به دلیل نام‌گذاری پایتخت طبیعت در این زمینه بزرگ دانست و گفت: نباید با دست خودمان این نعمت بزرگ را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام موسوی اعظم دست‌درازی به منابع طبیعی و محیط زیست را گناهی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: در مناطق دیگر کشور، مردم آرزوی وجود این همه نعمت الهی را که در استان ما به وفور یافت می‌شود، دارند.

وی تصریح کرد: ولی در استان خودمان می‌بینیم که متأسفانه برخی به این موهبت الهی و نعمت خدادادی بدون در نظر گرفتن حقوق آیندگان دست درازی کرده و برای نابودی آن کمر همت بستند.

موسوی‌اعظم حفاظت از منابع طبیعی را تنها وظیفه مأموران منابع طبیعی و محیط زیست ندانست و گفت: اگر مردم خودشان وارد عمل نشوند از دست کسی کاری ساخته نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با یادآوری هفته وقف و لزوم توجه بیشتر به اهمیت وقف در محرومیت زدایی گفت: باید فرهنگ وقف را در استان خود جا بیندازیم تا ریشه بسیاری از فقرها و محرومیت‌ها خشکیده شود.

انتهای پیام/2571/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول