اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته دانشجویی دهه فجر:

فضای انقلاب 57 در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد طنین‌انداز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج و دبیر کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی برنامه‌های این کمیته در دهه فجر گفت: دانشگاه‌های این استان در آستانه دهه فجر رنگ و بوی انقلاب به خود می‌گیرند.

فضای انقلاب 57 در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد طنین‌انداز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از آمادگی جامعه دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی جشن‌های دهه فجر خبر داد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج و دبیر کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال جشن‌های پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران در دانشگاه‌ها با رعایت حدود و ضوابط اسلامی به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی واگذار می‌شود تا آن‌ها خود این جشن‌ها را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی دانشگاه نیز بر روند برگزاری این جشن‌ها نظارت می‌کند، تأکید کرد: بر جنبه شادی در دهه مبارک فجر توجه زیادی شده و این جشن‌ها امسال با شادی بیشتری برگزار می‌شوند.

وی علت توجه بیشتر به جنبه شادی در برنامه‌های دهه فجر امسال را عدم تقارن این دهه با ماه‌های محرم و صفر دانست و ادامه داد:  امسال چون از ماه‌های محرم و صفر فاصله گرفتیم، جشن‌های سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب مردمی ایران با شادی بیشتر و در شأن مردم و دانشگاه برگزار می‌شوند.

اندرزیان، انقلاب اسلامی را معجزه و لطف الهی توصیف کرد و ابراز داشت: تأثیرگذاری انقلاب اسلامی امروز در همه دنیا با بیداری اسلامی بر همگان محرض شده است.

* دانشگاه‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری باید به رسالت خود عمل کنند/ فضای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد انقلابی می‌شود

دبیر کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی وظایف این کمیته در دهه فجر گفت: ‌این کمیته از همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علمی تشکیل شده و برای برگزاری باشکوه جشن‌های پیروزی انقلاب برنامه‌های متنوعی دارد.

 اندرزیان، شرایط کنونی کشور را ویژه خواند و تصریح کرد:‌ امسال با توجه به تحریم‌ها و جنگ‌ اقتصادی در یک جبهه و جنگ فرهنگی در جبهه دیگر، شرایط نظام و کشور از حساسیت بالاتری برخوردار است که دانشگاه‌ها در این زمینه تأثیرگذاری بسیار زیادی دارند.

وی دفاع جانانه از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از وظایف اصلی دانشگاه‌ها برشمرد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: در این پیچ تاریخی به وجود آمده و موجی که از بیداری اسلامی سراسر منطقه را فراگرفته، دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری باید به رسالت خود عمل کنند و در مسیر حفظ ارزش‌ها گام بردارند.

اندرزیان، دانشگاه‌ها را مغز متفکر یک جامعه خواند و یادآور شد: در جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی دانشگاه‌های باید با تأثیرگذاری فراوانی که در جامعه دارند در خط مقدم نبرد قرار گیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج و دبیر کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با برشمردن برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: ارتباط با رسانه همواره مورد توجه دانشگاه‌ها بوده و انتظار دانشگاه یاسوج نیز از رسانه‌ها این است که به ویژه در این ایام ارتباط بیشتر و مؤثرتری را با بدنه دانشگاه برقرار کنند.

اندرزیان ادامه داد:‌ فضاسازی چهره دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کارهایی است که در این ایام انجام می‌گیرد تا فضای دانشگاه‌ها رنگ و بوی انقلاب به خود بگیرد.

* جشن‌های دهه فجر با محوریت دانشجویان برگزار می‌‌شوند

این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صورت و سیرت برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر با هم مورد توجه قرار دارند، اضافه کرد:‌ کرسی‌های آزاد‌اندیشی، تجلیل از برترین‌های فرهنگی و علمی، برنامه‌های هم‌اندیشی اساتید پیرامون مفاهیم انقلاب اسلامی، ارتباط با رسانه، جهان‌شمولی اندیشه اسلامی، صدور بیانیه‌های مختلف از سطوح مختلف دانشگاه‌ها، تجلیل و ارتباط با خانواده‌های شهدا و خانواده‌های دانشجویان از جمله برنامه‌های این کمیته در دهه فجر امسال است.

 معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج و دبیر کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشن‌های شاد با محوریت خود دانشجویان، بازخوانی و بازسازی شعارهای انقلاب 57 و مسابقات ورزشی و فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این کمیته نام برد و خاطرنشان کرد: در این ایام تلاش خواهد شد تا اندیشه ناب اسلامی از سوی اساتید تبیین شود، اندیشه‌ای که به دنبال دفاع از مستضعفان جهان است نه تنها دفاع از مسلمانان.

اندرزیان تأکید کرد: با همکاری همه دانشگاه‌ها و دانشجویان امسال برنامه‌های در خور شأنی را در دهه فجر برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/82005/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول