اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تأکید منتظری بر لزوم التزام بیشتر به قانون در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش 31 درصدی شکایات مردمی از ادارات / رکوردی دیگر برای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری از افزایش 31 درصدی شکایات مردمی از ادارات این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 31 درصدی شکایات مردمی از ادارات / رکوردی دیگر برای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از افزایش شکایات مردمی از ادارات و دستگاه‌ها در این استان اظهار داشت: افزایش 31 درصدی شکایات مردم از ادارات به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه در 9 ماهه سال  91 حدود 2 هزار و 124 پرونده در مورد شکایت مردم این استان از ادارات مختلف به دیوان عدالت اداری کشور واصل شده است، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با مأمور کردن یک کمیته ویژه علل و ریشه‌های ایراد کار را مشخص کنند و برای مقابله با آن چاره‌اندیشی شود.

وی گفت:‌ این تعداد شکایت مردمی از ادارات دولتی در راه احقاق حق خود در حالی است که مردم تاکنون برای پیگیری شکایات خود مجبور بودند به تهران مراجعه کنند ولی امیدواریم با راه‌اندازی دفتر نمایندگی این دیوان در یاسوج، زحمات مردم کمتر شود ولی میزان شکایات آن‌ها نیز به حداقل برسد.

منتظری از وجود هزار و 611 شکایت علیه ادارات و نهادها در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان امسال به 2 هزار و 124 مورد شکایت رسیده است.

وی با بیان اینکه این نگرانی از افزایش شکایت‌ها به معنی وارد بودن و صحیح بودن همه این شکایت‌ها نیست اضافه کرد: ولی این افزایش اصلا قابل قبول نیست و هم به حال مردم و هم به حال شعب این دیوان که فشار کاری شدیدی را تحمل می‌کنند باید فکری کرد.

این مقام ارشد قضایی گفت: ‌بر اساس آمارهای موجود حدود 50 درصد شکایت‌های واصله به این دیوان پذیرفته می‌شوند و در آن‌ها واقعا حقی ضایع شده است.

وی با اشاره به لزوم پایبندی به قانون از سوی همه مسئولان عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که در کهگیلویه و بویراحمد التزام به قانون از سوی مدیران جای کار دارد و باید بیشتر شود.

منتظری به بدون ایراد بودن قوانین الهی اشاره کرد و ادامه داد: در کشورهای غربی که حکومت‌های لائیکی دارند می‌بینیم که بسیاری از قوانین مورد نظر اسلام اجرا می‌شوند تا جایی که یکی از بزرگان بعد از سفری به این کشورها می‌گوید من در کشورهای غربی مسلمان ندیدم ولی اسلام را دیدم و در کشورهای اسلامی مسلمان می‌بینم ولی اسلام را نمی‌بینم.

*زیاد بودن شکایات مردم از ادارات به وقت گذاشتن استاندار برای کاهش این مشکل می‌ارزد

رئیس دیوان عدالت اداری کشور همچنین گفت: اسلام همه چیز را برای زندگی خوب بشر آورده و پیش‌بینی کرده است ولی علی‌رغم این قوانین جامع، آنچه ما نداریم التزام به این فرهنگ ناب است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتظار دارم که ریشه‌های عدم التزام به قانون و شکایت‌های بسیار زیاد مردم از ادارات این استان را با یک تیم کارشناسی بررسی و ببیند که اشکال کار کجا هست که این همه پرونده علیه ادارات به این دیوان می‌رسد.

منتظری تصریح کرد: از نظر دیوان عدالت اداری این مشکل در کهگیلویه و بویراحمد به حدی جدی هست که استاندار و سایر مقامات ارشد اجرایی و قضایی برای آن وقت و انرژی بگذارند.

وی از مدیران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا تلاش کنند که شکایات علیه ادارات به حداقل برسد و بخش زیادی از این شکایات را قبل از طرح در دیوان رسیدگی و حل و فصل کنند.

این مقام قضایی در دیوان عدالت اداری کشور ابراز داشت: اگر در یک موضوع یکسان برای پنچ نفر از سوی دیوان عدالت اداری حکمی صادر شد، دستگاه‌ها و ادارات آن حکم را قانون بدانند و در مورد همه موارد مشابه به کار گیرند.

وی توضیح داد: این کار موجب می‌شود بخش زیادی از شکایت‌ها کاهش یابد.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری را در این استان به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد این دفتر بتواند قدم‌های مؤثری را در راه احقاق حق مردم و بیت‌المال بردارد.

سید حسین صابری افزود: امید داریم تا این دیوان در کهگیلویه و بویراحمد با موفقیت کار خود را آغاز کند که در این زمینه تلاش ما نیز برای کاهش مشکلات مردم و کاهش پرونده‌های ورودی به این دیوان خواهد بود.

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول