اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ارائه بهترین خدمات در 69 مرکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ارائه بهترین خدمات در 69 مرکز بهداشتی و درمانی این استان خبر داد.

ارائه بهترین خدمات در 69 مرکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست خبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این استان برگزار شد.

سید رشید غفاری در این نشست رسانه‌ها را بازوی توانمند در نشر فرهنگ سلامت در جامعه عنوان کرد و گفت: کل توان و میزان دخالت حوزه بهداشت در سلامت جامعه 25 درصد بوده که 75 درصد دیگر در اختیار دیگر نهادها و سازمان‌های مختلف بخش دولتی و خصوصی است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد به شاخص‌های بهداشتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: در شورای سلامت تاکنون 52 شاخص مهم جهت امنیت مردم در نظر گرفته شده و تمامی نهادها در این امر نقش دارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب در افقی روشن شاهد سلامتی بهتر جامعه باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد 69 مرکز بهداشتی درمانی دارد

غفاری جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 700 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد بیش از 330 هزار نفر آن در روستاها بوده که 69 مرکز بهداشتی درمانی به صورت شبانه‌روزی و نیمه وقت خدمات مضاعف و در حد توان مراکز به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌شود.

وی اذعان کرد: در سنوات گذشته قبل از استقرار پزشک روستایی عمده‌ترین مشکل در این خصوص عدم پزشک و ماما که در سلامت مردم مؤثر است وجود داشت که از سال 84 طرح پزشک خانواده روستایی وضعیت بهتری را برای روستاییان رقم زد و می‌توان آن را انقلابی در بهداشت و درمان روستایی دانست.

80 ماما در مراکز کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

غفاری نقش ماماها در سلامت و بهداشت مادران و کودکان مؤثر عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته تاکنون بیش از 80 ماما در مراکز روستایی خدمات‌رسانی می‌کنند که وجود آن‌ها در اجرای مراقبت‌های ویژه نقش مؤثری داشته و میزان رضایت‌مندی مردم نیز به نسبت مناسب ارزیابی شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یادآور شد: هر خانه بهداشت جمعیت هزار نفری روستاها را پوشش داده و کلیه روستاهای این استان دسترسی کامل به مراکز درمانی دارند و خدمات  مضاعفی را به جامعه ارائه می‌دهند.

غفاری به اجرای طرح پزشک خانواده شهری اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح از ابتدای سال جاری شروع شده که در چهار استان به صورت عملی اجرا می‌شود و 29 استان دیگر آمادگی خود را اعلام کرده که  کهگیلویه و بویراحمد از این امر مستثنی نبوده است.

وی در ادامه گفت: اقدامات اولیه اجرای طرح پزشک خانواده صورت گرفته و منتظر بررسی ستاد اجرایی کشور برای اجرایی شدن طرح است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 100 تیم سرشماری در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت مشغول سرشماری بوده که در مراکز درمانی به صورت آن‌لاین وارد سیستم شده که 100 هزار نفر تاکنون شناسایی شده و 85 هزار نفر از آن‌ها دارای پرونده الکترونیکی هستند.

کمبود پزشک خانواده در یاسوج و گچساران

غفاری ادامه داد: با شروع و اجرایی شدن طرح و انتخاب پزشک معالج اولین ویزیت با توجه به سوابق درمانی آن در نظر گرفته می‌شود و هر ایرانی دارای یک پرونده الکترونیکی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پزشک مورد نیازی 160 نفر بوده که تاکنون 130 پزشک در این طرح ثبت‌نام کرده که کمبود پزشک در شهرهای یاسوج و گچساران به نسبت بیشتر اعلام شده است.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول