اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

محروم و فقیر دو پسوند نابه‌جا برای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: محروم و فقیر دو پسوند نابه‌جا برای کهگیلویه و بویراحمد است، چراکه استان محروم نیست بلکه خودمان ضعف در فرهنگ کار داریم.

محروم و فقیر دو پسوند نابه‌جا برای کهگیلویه و بویراحمد

سردار یونس امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به این‌که در هر وجب استان کهگیلویه و بویراحمد نعمت الهی است و با بیان این ‌که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را پیش‌بینی کرده و سه سال متوالی در این راستا نامگذاری شده است، اظهار داشت: آن چیزی که ما از اقتصاد مقاومتی برداشت می‌کنیم شش موضوع است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اولین موضوع را فرهنگ کار عنوان کرد و با بیان این‌که باید فرهنگ کار را تقویت کنیم، اظهار داشت: کار ما وضعیت مطلوبی ندارد.

وی در ادامه ژاپن را به عنوان نمونه‌ای از اقتصاد جهان مطرح کرد و ادامه داد: رئیس جمهور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم گفت ما هیچ چیز را از هیچ کشوری وارد نمی‌کنیم مگر این‌که خودمان بسازیم.

این مسئول با بیان این ‌که آمریکا از ژاپن تعهد گرفت 55 سال نباید هیچ گونه تجهیزات و سلاح نظامی بسازند، متذکر شد: ژاپن وارد موضوع اقتصادی شد و اقتصاد را تبدیل به قدرت کرد.

امیری تصریح کرد: امروز آمریکا با 16 تریلیون و 80 میلیارد دلار به عنوان مقروض‌ترین کشور جهان نیازمند چین و ژاپن است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اولین مشکل کشور را نهادینه کردن فرهنگ کار ذکر کرد و افزود: میانگین کار در کشور ما یک ساعت و 45 دقیقه است در حالی که این میانگین در ژاپن 11 ساعت است.

وی با بیان این‌که امروز در بحث کار مشکل داریم و با اشاره به این مطلب که چین امروز با یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت در سال 2016 به قدرت اول جهان تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که کشور ما در جهان و استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور دچار مشکل کار است.

این مسئول با بیان فرمایش امام‌علی (ع) که «بزرگ‌ترین تفریح کار است»، ادامه داد: امام‌علی (ع) چاه حفر می‌کرد، نخل می‌کاشت و وقف مستضعفین می‌کرد.

سردار امیری گفت: سالی 36 سهمیه کار در استان به ما می‌دهند که سه مورد آن متعلق به چرام است اما با این تعداد چه کار می‌توان کرد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که بروید تولید کنید، گفت: به جرأت می‌گویم، بهترین خاک، بهترین آب و بهترین قطب کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خواستار برداشت صحیح از این پتانسیل‌ها شد و تأکید کرد: هر کجا می‌رویم می‌گوییم محروم و فقیر هستیم، دو جمله‌ای که به هیچ‌وجه نباید روی شأن خود بگذاریم.

این مسئول متذکر شد: با یک بررسی اجمالی که در شهر یاسوج انجام دادم به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهیم کل ماهی کشور را در یاسوج تولید کنیم موفق می‌شویم و حتی می‌توانیم صادر کنیم.

انتهای‌پیام/82002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول