اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره دامپزشکی صورت می‌گیرد

ادامه طرح ملی پایش سموم در مواد غذایی دامی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ادامه طرح ملی پایش باقیمانده سموم، داروها و سایر مواد شیمیایی در مواد غذایی با منشاء دامی در این استان خبر داد.

ادامه طرح ملی پایش سموم در مواد غذایی دامی کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اعلام این خبر گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی پایش باقیمانده سموم، دارو و سایر مواد شیمیایی در مواد غذایی با منشاء دامی در استان در حال انجام است.

صادقی هدف از این طرح را سنجش باقیمانده احتمالی انواع سموم ضد انگلی، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروها و سایر مواد شیمیایی و همچنین فلزات سنگین در مواد غذایی با منشاء دامی و ارزیابی خوراک مصرفی دام، طیور و آبزیان از نظر «مایکوتوکسین‌ها» عنوان کرد.

وی گفت: در این راستا و از ابتدای طرح تاکنون از مزارع پرورش آبزیان، شیر تولیدی مراکز دامداری‌های صنعتی، عسل تولیدی زنبورستان‌های استان، تخم مرغ تولیدی فارم‌های تخم‌گذار و همچنین گوشت قرمز استحصالی از کشتارگاه‌های استان به طور تصادفی و رندوم نمونه‌برداری شده است.

 این مسئول افزود: نمونه‌برداری‌ها جهت انجام آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه‌های مرجع معرفی شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور در استان‌های مختلف ارسال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ارزیابی کیفیت گوشت مرغ تولیدی واحدهای صنعتی استان از نظر پارامترهای فوق خبر داد و گفت: این طرح‌ها به منظور تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی همچنان تا پایان سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/82009/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول