اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

زنجان پایلوت توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در زنجان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

زنجان پایلوت توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور در جلسه توسعه کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: استان زنجان به عنوان پایلوت اجرای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه پرونده 3 هزار و 400 هکتار به بانک کشاورزی ارسال شده است، افزود: در فاز نخست اجرای این طرح 88 میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کل اعتبار طرح‌های کشاورزی استان زنجان را در بانک کشاورزی 121 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان 100 میلیارد تومان از سوی این بانک پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه 21 میلیارد تومان از سوی این بانک با بررسی پرونده‌ها عودت داده شده است، افزود: این میزان را می‌توان برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار به کار گرفت.

*اختصاص اعتبارات پرونده‌های کشاورزی برای توسعه باغات

نهاوندی‌پور بر ضرورت ارائه مانده اعتبار ناشی از ریزش پرونده‌های توسعه کشاورزی به بانک زمین تاکید کرد و افزود: ضروری است این میزان اعتبار برای توسعه باغات و مجتمع‌های گلخانه‌ای اختصاص یابد.

وی کل اعتبار طرح‌های توسعه کشاورزی را در بانک سپه استان زنجان 326 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 377 میلیارد ریال معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در نزد بانک سپه تاکید کرد و افزود: با توجه به میزان قابل توجه این پرونده‌ها ضروری است اقدامات لازم از سوی بانک سپه انجام شود.

وی با اشاره به درخواست برخی بانک‌ها مبنی بر ارائه صورت حساب‌های مالی تایید شده توسط حسابرس مستقل تصریح کرد: بالا بودن هزینه حسابرسی با حداقل 5 میلیون تومان مشکلاتی را به وجود آورده است.

*بالا بودن هزینه اخذ صورت حساب‌های مالی

نهاوندی‌پور با بیان اینکه ضروری است در این زمینه مطابق دستورالعمل عمل شود، افزود: بالا بودن این هزینه مشکلاتی را برای درخواست‌کنندگان ایجاد کرده است.

وی عودت یک هزار پرونده از سوی بانک سپه استان زنجان را نشان از عدم بررسی پرونده‌های موجود اعلام کرد و گفت: باید این پرونده‌ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر ضرورت حل مشکلات ارائه تسهیلات به کشاورزان تاکید کرد و گفت: برای توسعه این بخش باید اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید پرونده‌های کشاورزان به دلیل نبود اعتبارات عودت داده شود، خاطرنشان کرد: تا زمان ابلاغ جدید اعتبارات باید به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/73003/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول