اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

کشور دارای 130واحد دانشگاهی در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 130 واحد دانشگاهی در بخش کشاورزی در سطح کشور وجود دارد و این واحد‌ها در راستای ارائه آموزش‌های نوین به دانشجویان فعالیت می‌کنند.

کشور دارای 130واحد دانشگاهی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصراصفهانی ظهر امروز در همایش تولید محصولات سالم و پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی اظهار کرد: از سال 1386 تاکنون تولید محصولات سالم به صورت ویژه در استان دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان اگر چه استانی است که دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و صنعتی است اما اصفهان در بخش کشاورزی نیاز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، اضافه کرد: تأمین غذا و حفظ امنیت غذایی مردم وظیفه اصلی سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.  

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان در ابتدا به دنبال افزایش کمی محصولات کشاورزی بوده است، تصریح کرد: اما در حال حاضر سیاست‌های این سازمان تغییر کرده است.

وی به افزایش کیفی محصولات کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: تحقق عدالت اجتماعی، سلامت و تأمین غذای کشور، آمایش سرزمین، احیای منابع طبیعی، ایجاد راهکار‌های مناسب برای رشد تولیدات کشاورزی و برطرف شدن موانع آن از جمله سیاست‌های برنامه پنجم توسعه به شمار می‌رود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید به سوی تولیدات پایدار حرکت کند، تأکید کرد: در حال حاضر 130 واحد دانشگاهی در بخش کشاورزی در سطح کشور وجود دارد و این واحد‌ها در راستای ارائه آموزش‌های نوین به دانشجویان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی پایدار باید سبب توسعه اقتصادی و اجتماعی شود، افزود: بخش کشاورزی از لحاظ دانش با هیچگونه کمبودی مواجه نیست اما کشور در زمینه انتقال دانش به بخش کشاورزی همواره به مشکلاتی مواجه است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  گفت: افزایش بی‌رویه کود و سموم برای مبارزه با آفات کشاورزی سبب از بین رفتن اکوسیستم می‌شود و تمام کشور باید در راستای تولید محصولات سالم تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه تأمین غذای سالم به عنوان مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها به شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان بیش از گذشته به سمت استفاده از کودهای آلی و زیستی حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول