اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بهارستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از راه‌اندازی سومین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران در شهرستان بهارستان خبر داد.

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بهارستان

سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهارستان اظهار داشت: سومین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران در شهرستان بهارستان با سرمایه 870 میلیون تومانی تأسیس و راه‌اندازی شد.

موسوی افزود: تامین سرمایه و نقدینگی همواره یکی از مسائل و مشکلات فراروی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در کشور ما بود و بهره‌برداران برای بهره‌مندی از تسهیلات شبکه بانکی کشور با تأمین وثایق مورد نیاز بانک‌ها مشکلات عدیده‌ای داشتند.

وی تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به منظور رفع نیازهای مالی کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی اقدام به راه‌اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی با مشارکت خود این تولیدکنندگان نمود که طبق برنامه‌ریزی مقرر شده است صندوق حمایت از بخش کشاورزی در تمامی شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی و فعال شود.

وی گفت: برای راه‌اندازی این صندوق مبلغ 320 میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بانکی در اختیار این صندوق قرار گرفت، که مبلغ 230 میلیارد تومان آن با کارمزد 7 درصد و مابقی با کارمزد 13 درصد تامین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان با چهار میلیارد تومان سرمایه تاسیس شده است که در این زمینه کمک بلاعوض 12 میلیارد و 500 میلیون تومانی وزارت جهاد کشاورزی به استان و معادل همین رقم از طرف استانداری، آورده این سازمان را به 25 میلیارد تومان برابر با 49 درصد سهم صندوق رساند.

این  مقام مسئول گفت: صندوق استانی حمایت از بخش کشاورزی سال گذشته با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال بخشی از منابع مالی مورد نیاز 117 تشکل عضو این صندوق را در جهت جبران هزینه‌های افزایش یافته ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و نیز اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار به کشاورزان استان پرداخت نموده است.

موسوی افزود: صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان بهارستان، به عنوان سومین صندوق شهرستانی، با اعتباری بالغ بر 8700 میلیون ریال سرمایه و عضویت بیش از 85 درصدی کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی تأسیس و راه‌اندازی شد.

*اجرای طرح خودکفایی گوشت قرمز استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه سخنان خود بیان داشت: در سال جاری به منظور ارتقای خودکفایی تولید گوشت قرمز در سطح استان تهران و برای فعال کردن 260 واحد تولیدی غیر فعال تسهیلات لازم برای تهیه 25 هزار رأس دام سنگین پرواربندی به تولیدکنندگان و دامداران برای تولید بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز اعطا شده است.

وی افزود: تا پایان سال جاری میزان تولید گوشت قرمز استان تهران افزایش چشمگیری خواهد داشت و میزان دام پرواربندی به 50 هزار رأس خواهد رسید.  

*تامین میوه شب عید شهروندان

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با افزایش تولید انواع میوه که در داخل کشور داشته‌ایم و با برنامه‌ریزی که برای ذخیره‌سازی میوه برای شب عید هموطنان شده است، امسال در جهت تأمین انواع میوه مشکلی نداریم و به غیر از موز به واردات هیچ گونه میوه دیگر نیازی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در طی سال جاری با افزایش تولید محصولات کشاورزی، علاوه بر تأمین نیازهای بازار داخلی، شاهد افزایش 15 درصدی صادرات محصولات کشاورزی می‌باشیم.

قابل ذکر است که مجمع عمومی و انتخابات سومین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان تهران بعد از شهرستان‌های قدس و ملارد در شهرستان بهارستان تشکیل و با رأی گیری اعضای حاضر در مجمع اعضای هیئت مدیره این صندوق انتخاب شدند.

انتهای پیام/2302/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول