اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کرمان:

امنیت شغلی کارگزاران بیمه کشاورزی تأمین شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان و بیمه‌گران بخش کشاورزی امنیت شغلی روشنی ندارند، قول مساعد می‌دهیم، مشکلات را به مسئولان مربوطه انعکاس دهیم.

امنیت شغلی کارگزاران بیمه کشاورزی تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد صفوی بعد از ظهر امروز در همایش کارگزاران بیمه کشاورزی جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی در استقلال جوامع نقش به سزایی داشته و دارد و به دلیل اهمیت آن قابل مقایسه با سایر بخش‌ها نیست، هر جامعه‌ای برای ادامه حیات خود باید کشاورزی پویا و فعال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در جامعه امروز با افزایش جمعیت و تعدد خواسته‌ها روبه‌رو هستیم که در این مورد تنها علم جوابگوی جوامع است، افزود: از آنجا که رشد کشاورزی در هر جامعه معیار پیشرفت و تکامل محسوب شده در نتیجه کشاورزی نیز باید علمی شود.

صفوی با توجه به اینکه بخش کشاورزی دارای تهدیدها و فرصت‌های بسیاری است که اگر این تهدیدها برطرف نشوند، ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌شود، تصریح کرد: عوامل تهدید یا قهری بوده و یا طبیعی که از جمله عوامل طبیعی آن می‌توان به حفاری‌های غیرمجاز و اضطراب کشاورزان در مورد نوع محصول و کشت برای عرضه در بازار مصرف اشاره کرد.

وی ابراز داشت: تقویت روحیه کشاورزی با طرح بیمه محصولات کشاورزی محقق می‌شود که این کار دارای سختی‌های فراوانی است از جمله اینکه باید به دورترین مناطق روستایی با وسایل حمل و نقل نامناسب مراجعه تا محصولات کشاورزی آنان را سرکشی کرد.

صفوی با بیان اینکه بیمه‌گر محصولات کشاورزی باید علم این کار را داشته باشد تا بتواند با آشنایی به نوع محصولات این کار را انجام دهد، عنوان کرد: همچنین با توجه به پراکندگی محصولات کشاورزی و مسیرهای طولانی بیمه‌گران باید این کار را با بردباری بیشتری انجام دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان و بیمه‌گران بخش کشاورزی امنیت شغلی و آینده کاری روشن و مشخصی ندارند، قول مساعد می‌دهیم، مشکلات را به مسئولان مربوطه انعکاس دهیم تا از این قشر به نحو احسن دفاع شود.

بیمه 150 محصول کشاورزی در جنوب کرمان

صفوی با توجه به اینکه کشاورزان هر ساله پس از کشت محصولات کشاورزی در هنگام عرضه آن‌ها به بازار به دلیل واردات بی‌رویه دچار مشکل می‌شوند، بیان داشت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد تا مشکلات کشاورزان در این زمینه رفع شود.

همچنین ابراهیم جرگه در این جلسه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی به عنوان یکی از سه بخش مهم اشتغال‌زایی با مشکلات زیادی مواجه است، اظهار داشت: طرح بیمه محصولات کشاورزی با دو محصول در دو استان آغاز شده و امروز بیش از 150 محصول آن بیمه می‌شوند.

انتهای پیام/80001/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول