اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه مطرح کرد

قروه پیشتاز در تشکیل تعاونی مهر کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: تا کنون 42 تعاونی مهر کشاورزی در این شهرستان ایجاد شده است.

قروه پیشتاز در تشکیل تعاونی مهر کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان با اشاره به تشکیل 42 تعاونی مهر کشاورزی در قروه اظهار کرد: این میزان 60 درصد  تعاونی‌های مهر کشاورزی استان را شامل می‌شود.

فرماندار قروه با اشاره به پرداخت 8 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات تا کنون برای اجرای 3 طرح تعاونی در قروه گفت:7 میلیارد و 230 میلیون ریال تسهیلات نیز در آستانه پرداخت است.

وی به تصویب هزار و 645 طرح تولیدی و عمرانی در قالب 377 مصوبه برای توسعه بخش کشاورزی در قروه با اعتباری بالغ بر 104 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ظرفیت شهرستان قروه در این بخش بیش از دو برابر این اعتبارات است.

شیخی‌زاده از پرداخت 144 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 509 طرح در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها برای 570 نفر شغل ایجاد شده است که این میزان اعتبار تنها 10 درصد اعتبارات تصویبی شهرستان را شامل می‌شود.

فرماندار با نامطلوب خواندن تسهیلات پرداختی در شهرستان تصریح کرد: باید با تلاش مضاعف تسهیلات پرداختی به مبلغ قابل قبولی برسد تا بتوان کارنامه‌ای در شأن مردم شهرستان ارائه کرد.

شیخی‌زاده مشکلات اساسی در بخش توسعه کشاورزی را کمبود نیروی کارشناسی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تنها یک کارشناس کار ارزیابی طرح‌ها ارائه شده در بخش توسعه کشاورزی را برعهده دارد که این امر موجب کندی روند ارزیابی طرح‌ها شده است.

وی طولانی شدن زمان کارشناسی طرح‌های بزرگ در جلسات کارشناس استان را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و گفت: ارزش‌گذاری کم وثایق روستایی و یا نپذیرفتن آن از سوی بانک‌های عامل نیز از مشکلاتی است که طرح‌های مصوب با آن روبرو هستند.

فرماندار قروه با تاکید بر رفع موانع فراروی طرح‌های توسعه کشاورزی گفت: در حال حاضر 3 طرح احداث مجتمع های کوچک دامداری در شهرهای کوچک به این کارگروه ارائه شده است که عدم امکان وثیقه و نیز کم بودن تسهیلات پرداختی به آن موجب شده است تا این طرح‌ها که نیاز مبرم شهرستان است همچنان راکد باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه هم در این جلسه با اشاره به ثبت‌نام 4 هزار متقاضی برای استفاده از تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: 50 درصد این متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات هستند.

جعفر کاوه افزود: 488 طرح در مرحله تکمیل پرونده قرار دارند و تاکنون 44 طرح کوچک و بزرگ با تسهیلات 51 میلیارد ریال به بانک سپه معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه نیز با اشاره به تصویب 78 طرح کوچک دامپروری با همکاری سازمان بسیج سازندگی شهرستان، گفت: 55 طرح کوچک نیز با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)  در مجموع با اعتباری بالغ بر 59 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

خسرو کریمی‌پناه خاطرنشان کرد: یکی از الزامات بخش توسعه کشاورزی، تامین منابع آبی برای اجرای طرح‌هاست که همکاری امور آب منطقه‌ای را می‌طلبد.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول