اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

ضعف عمده در تولیدات کشاورزی، مدیریت دانش است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان حاکی از این بوده که ظرفیت تولید می‌تواند بیش از این باشد و مطالعات نشان داده که ضعف عمده در حوزه دانش و مدیریت دانش و اطلاعات کشاورزی است.

ضعف عمده در تولیدات کشاورزی، مدیریت دانش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: اجرای سریع‌تر و دقیق برنامه‌های آموزشی بهره‌برداران و بازآموزی کارشناسان برای تحقق این اهداف در دستور کار این سازمان قرار داده شده است.

این مسئول افزود: آموزش به عنوان وسیله پرورش نیروهای انسانی در فرآیند توسعه اهمیت خاصی دارد و بالطبع رابطه مستقیمی بین آموزش و توسعه وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: از جمله ایراداتی که در مبحث آموزش مطرح  می‌شود، عدم انطباق و سازگاری لازم و خروجی نظام آموزشی با نیازهای بازار کار بوده و پیامدهای این عدم انطباق، انحراف شغلی و بیکاری فارغ‌التحصیلان آموزش دیده است.

وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود کارایی درونی و بیرونی نظام آموزشی مورد تردید قرار گیرد، ضمن اینکه ضعف در مشاوره شغلی و نارسائی در گزینش و جذب دانشجویان و نامتناسب بودن ترکیب و محتوای دروس با نیازهای بازار کار و نارسایی در شیوه اجرای آموزش‌های مهارتی نیز از جمله مشکلات نظام‌های آموزشی است.

خرد اضافه کرد: موضوعی که از اهمیت بیشتری برخوردار است، بازآموزی مدیران و کارشناسان متناسب با تحولات حرفه‌ای آنان و بالابردن سطح دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های فردی برای پرورش نیروی انسانی خلاق و مسئله‌محور است، ضمن اینکه اثربخشی آموزش‌ها بر دانش و نگرش و رفتار و مهارت‌های فردی باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیـگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش جهاد کشاورزی این استان گفت: ظرفیت خوب مرکز آموزش جهاد کشاورزی امکان ارتقای دانش و مهارت کارکنان و بهره‌برداران را فراهم آورده و توانسته است بین تمام مراکز آموزش رتبه نخست را کسب کند.

این مسئول اذعان داشت: این ارتقا درخور تحسین اما انتظار بخش فراتر از این بوده و از دست دادن فرصت‌ها نابخشودنی است.

وی متذکر شد: ظرفیت‌های تولید در بخش کشاورزی این استان حاکی از این است که ظرفیت تولید می‌تواند بیش از این باشد و مطالعات نشان داده که ضعف عمده در حوزه دانش و مدیریت دانش و اطلاعات کشاورزی است به گونه‌ای که در یک دشت، تولیدکننده‌ای دو برابر میانگین جهانی تولید می‌کند و درست در مجاورتش تولیدکننده‌ای یک‌سوم میانگین جهانی و با بررسی‌های صورت گرفته، نتیجه این‌گونه حاصل شده که علت آن از منابع تولید نیست بلکه ضعف در اطلاعات و دانش بوده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول