اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر:

اشتغالزایی 896 نفر مشگین‌شهری در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر از ایجاد فرصت‌های اشتغال برای 896 نفر علاقمند بخش کشاورزی در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

اشتغالزایی 896 نفر مشگین‌شهری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی مشگین‌شهر که با حضور متولیان این حوزه در مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مشگین‌شهر پایلوت توسعه کشاورزی کشور است، طرح‌های عظیم توسعه این بخش در حال اجرا است که به نظر می‌رسد با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها میزان اشتغالزایی چندین برابر رقم یاد شده باشد.

وی به تصویب و اجرایی شدن 761 طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری 72 میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: عمده این طرح‌های کشاورزی مربوط به حوزه باغداری، زنبورداری، ‌پرورش آبزیان و همچنین راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای است که با استقبال خوب فارغ‌التحصیلان روبه‌رو شده تا با بهره‌مندی از تسهیلات کم بازده کشاورزی بتوان به رونق و توسعه آن کمک کرد.

عباداللهی یکی از نیازمندی‌ها و ضروریات توسعه بخش کشاورزی را تأمین منابع آبی به ویژه در سال‌های خشکسالی برای مقابله با این پدیده توصیف کرد و خاطرنشان کرد: ‌در این زمینه، اجرای طرح شبکه پایاب سد سبلان و طرح‌های حمایتی در این بخش در اولویت جدی قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: سد سبلان برای 15 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌کند و بیش از هفت هزار خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: از 15 هزار هکتار اراضی زیر پوشش این سد سه هزار و 200 هکتار در دست اقدام است که بخش عظیمی از آن را باغات تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر با اشاره به اینکه سد سبلان با 77 متر ارتفاع از بستر و 12 متر عمق برداشت پی 89 متر ارتفاع دارد، بیان کرد:‌ نوع بدنه این سد سنگ‌ریزی با هسته رسی مرکزی است که به نظر می‌رسد بهره‌برداری از این ظرفیت عظیم می‌تواند بخش کشاورزی را رونقی مضاعف بخشد.

عباداللهی در ادامه از نصب 251 کنتور هوشمند با هدف کنترل برداشت آب از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق خبر داد و یادآور شد: قطعاً با این کنترل‌ها موجب می‌شود تا دشت مشگین در آینده با مشکل کم آبی روبه‌رو نمی‌شود.

وی گفت: طرح مطالعه آب‌های مشگین‌شهر توسط مدیریت شیلات استان در مرحله پایانی است و میزان تولید آبزیان در این شهرستان 800 تن افزایش یافته است.

عباداللهی در پایان با بیان اینکه مشگین‌شهر با تولید یک سوم آبزیان استان جایگاه ویژه‌ای را در این حوزه دارد از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد سبلان خبر داد که به رونق صنعت شیلات کمک می‌کند.

انتهای پیام/62006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول