اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی خبر داد:

آغاز به کار دفتر کشاورزی در اتاق بازرگانی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: دفتر کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران آغاز به کار می‌کند.

آغاز به کار دفتر کشاورزی در اتاق بازرگانی مازندران

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، شمس‌علی هادی‌زاده معلم عصر امروز در کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی ضرورتی است که در استان حس می‌شود و در این برهه خاص زمانی صادرات مرکبات مازندران اهمیت آن از هر زمانی بیشتر است.

وی به یارانه پروازی در امر صادرات مرکبات اشاره کرد و ادامه داد: شرکت ماهان و یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی اعلام آمادگی کردند که به صورت پروازی کار صادرات مرکبات انجام شود و در این رابطه یک کارگروهی با شرکت هواپیمایی، استانداری و جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود تا نرخ قیمت تعیین و کار صادرات آغاز شود.

معلم با بیان اینکه علاوه بر کشورهای CIS کشورهای حوزه خلیج فارس بازار خوبی هستند، خاطرنشان کرد: امسال محصول مرکبات بسیار درشت و از حد استاندارد خارج است و با این درشتی و ترکیب و شکل در کشورهای عربی بازارپسندتر است.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی تصریح کرد: باید در این زمینه صادرکنندگان را شناسایی کنیم و از آنان کمک بطلبیم.

وی با بیان اینکه تجار یک نگاهی به بازار داخلی داشته باشند، متذکر شد: بازارهای داخلی را بیشتر به دست بازاریان خورده‌پا می‌سپاریم که ارزش و کیفیت محصول را نمی‌دانند و محصول را خراب و نمی‌توانند بازاریابی کنند.

معلم با تأکید بر اینکه اهمیت صنایع تبدیلی بر کسی پوشیده نیست،  اذعان داشت: باید راهکارهای فرا صادراتی بیابیم و راهکارهایی جدا برای صنایع تبدیلی مرکبات داشته باشیم و این چیزی که مازندران از کمبود آن واقعا زجر می‌کشد.

این مسئول عنوان کرد: 50 درصد مرکبات در انبارهای کشاورزان می‌پوسد و از بین می‌رود و باید از روزهای اول به صورت کنستانتره پرتقال یا آبمیوه در بیاوریم.

وی یادآور شد: صنایع تبدیلی مرکبات هیچ مطابقتی با تولید محصولات مرکبات در مازندران ندارد و صادرکننده می‌تواند پرتقال را بخرد و تبدیل کند و زمینه صادرات آن را فراهم کند.

معلم در پایان بیان داشت: دفتر کشاورزی اتاق بازرگانی از هفته آینده در اتاق بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/86016/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول