اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه:

برخی تسهیلات کشاورزی به بیراهه می‌رود / وام زنبورداری سر از بنگاه اتوموبیل در می‌آورد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: متأسفانه برخی تسهیلات کشاورزی به جای هزینه شدن در جای خود سر از جاهای دیگر در می‌آورد.

برخی تسهیلات کشاورزی به بیراهه می‌رود / وام زنبورداری سر از بنگاه اتوموبیل در می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمد رازی‌پور در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که موجب بالندگی کشور می‌شود بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: برای توسعه و تعالی بخش کشاورزی در وهله اول باید مشکلات این بخش ریشه‌یابی و در جهت رفع آنها تلاش کرد.

وی با اشاره به تعداد افراد جویای کار بخش کشاورزی ابراز داشت: متأسفانه بیش از 50 درصد دریافت کنندگان تسهیلات بخش کشاورزی به بهانه‌های دیگر درخواست وام می‌کنند.

رازی‌پور اضافه کرد: در حالی که این افراد به دنبال دریافت وام‌های خرد و کلان برای سرمایه‌گذاری در کارهای سودآور کاذب هستند تحصیلکردگان بخش کشاورزی و کشاورزان در حسرت این اعتبارات هستند.

 وی اضافه کرد: اشکال دیگری که به این تسهیلات وارد بوده این است که بازپرداخت این تسهیلات کوتاه مدت است و کشاورزان توان مالی برای بازپرداخت این وام‌ها را ندارند. 

رازی‌پور بخشی از ناتوانی تولیدکنندگان را عدم توانایی پرداخت هزینه‌های آب و برق طرح‌ها عنوان کرد و افزود: اگر تسهیلات بلندمدت باشند تولیدکننده هرگز دچار ورشکستگی نمی‌شود. 

وی وجود سودجویان در سر راه تسهیلات بانکی را عاملی مهم در انحراف این اعتبارات عنوان کرد و خواستار اندیشیدن چاره‌ای اساسی برای رفع این معضل شد.

رازی‌پور گفت: در موارد زیادی تسهیلات کشاورزی صرف خرید املاک، مستغلات و اتومبیل‌های آن‌چنانی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از زنبورداری به عنوان یکی از کم هزینه‌ترین و پرسودترین واحدهای تولیدی یاد کرد و افزود: متأسفانه عده زیادی از کسانی که به دنبال جذب تسهیلات زنبورداری هستند افراد فرصت‌طلب و ورشکستگان اقتصادی هستند که لازم است متولیان امر در این زمینه با همکاری جدی جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیرند.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول