اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد

ضرورت روان‌سازی تردد مسافران در گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل بر روان‌سازی تردد مسافران گمرک بیله‌سوار تاکید کرد.

ضرورت روان‌سازی تردد مسافران در گمرک بیله‌سوار

اکبر نیکزاد در جریان بازدید از گمرک بیله‌سوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما علاوه بر ساماندهی گمرک بیله‌سوار در تلاش هستیم تا با همکاری متولیان امر محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار را در دهه فجر افتتاح کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: با توجه به ایام پایانی سال و ورود مسافران از مرز بیله‌سوار ساماندهی مسافران ورودی و خروجی ضرورتی انکار‌ناپذیر است که در این باب باید همکاری و مساعدت لازم را همه دستگاه‌های متولی انجام دهند.

استاندار اردبیل وجود گمرک بیله‌سوار را در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و ارتباط با کشورهای همسایه موثر اعلام و تاکید کرد: ضرورت دارد در رونق اقتصادی به اهمیت و جایگاه گمرک توجه داشته باشیم چرا که گمرکات پیشانی، آبرو و اعتبار اقتصادی نظام هستند و می‌توانند در خوداتکایی نقش موثری داشته باشند.

نیکزاد از تکمیل و بهره‌برداری محوطه و همچنین برخی امکانات و تجهیزات دیگر گمرک بیله‌سوار در آینده‌ نزدیک خبر داد و یادآور شد: استان اردبیل به دلیل آنکه جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشاورزی، گردشگری و تجارت دارد به نظر می‌رسد در حد کافی تجهیزات و امکانات فراهم شود تا تردد مسافران و همچنین اقدام تجار و بازرگانان در تبادل کالایی خود صورت گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز از افتتاح فاز اول طرح توسعه محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

عبدالحسین علی‌اکبری ابراز داشت: طرح بهسازی محوطه پایانه در مساحت چهار هکتار و با اعتبار 23 میلیارد ریال و با پیشرفت 100 درصدی آماده افتتاح است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساختمان سالن مسافری به مساحت 2 هزار و 400 متر‌مربع زیر‌بنا و سر درب‌های ورودی و خروجی آن در حال اجراست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت بیش از 70 درصد و صرف اعتبار 5 میلیارد تومانی که تاکنون 3 میلیارد تومان آن هزینه شده در سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

علی‌اکبری گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها گسترش تجارت، رونق اقتصادی، تسریع و تسهیل امورات حمل و نقل را در پی خواهد داشت که این مهم نقش اساسی در محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی منطقه خواهد داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسافران خارجی به ویژه اتباع آذری استان اردبیل اغلب با مقاصد درمانی، خرید و گردشگری وارد کشورمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: به همین منظور ساماندهی وضعیت تردد مسافران لازم و ضروری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با اشاره به ضرورت توسعه این گمرک بیان داشت: وجود گمرک بیله‌سوار می‌تواند در تحول اقتصادی منطقه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول