اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط کل گمرک ایران اعلام کرد

دیدار مدیران کل گمرکات ایران و افغانستان هر 6 ماه یک‌بار

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط کل گمرک ایران گفت: دیدار مدیران کل گمرکات دو کشور ایران و افغانستان هر شش ماه یک بار به طور متوالی صورت می‌گیرد.

دیدار مدیران کل گمرکات ایران و افغانستان هر 6 ماه یک‌بار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان محمدحسین باغ عنایت در نشست مشترک گمرک ایران و افغانستان در سالن کنفرانس گمرک زرنج افغانستان اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف مبادلات تجاری بین کشورهای مختلف جهان از جمله افغانستان تصمیم دارد به لحاظ بالابردن حجم مبادلات تجاری با همکاری گمرکات دو کشور ایران و افغانستان، مرز میلک را یک بازنگری خوبی داشته باشد و در واقع بتوانیم از طریق مرز میلک مبادلات تجاری که به لحاظ تراکم در مرزهای دیگر به خصوص دوقارون در این مرز هم حجم مبادلات تجاری را از طریق مرز میلک ارتقا دهیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم دیدارهای مرزی مفصلی داشته باشیم بین روسای گمرک میلک و نیمروز افغانستان تا مشکلات موجود را حل و فصل شود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران جز کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون کیوتو، کنترل هماهنگی کالا در مرز، کنترل کالا و EO  است و از طرفی سال قبل به لحاظ اینکه گمرک افغانستان بعد از 36 سال بازنگری توانست به کنوانسیون تیر (TIR) ملحق شود، تمامی کارشناسان گمرکات افغانستان برای اجرای کنوانسیون تیر آموزش‌های لازم را در ایران گذراندند و تا بحال چندین مرحله کارشناسان گمرک افغانستان در افغانستان و ایران آموزش‌های لازم  را توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران فرا گرفته‌اند.

عنایت بیان کرد: یکی از اهداف  آموزش‌های لازم و یکنواخت‌سازی رویه‌های گمرکی بین دو کشور است که این کار در دستور کار ما قرار دارد و این کار باعث افزایش حجم تجارت به کشور افغانستان خواهد شد.

مدیرکل گمرک سیستان و بلوچستان نیز افزود: تسهیل تجارت یک اصل بسیار مهم در روابط گمرکی است که معمولا کشورهای همجوار سعی می‌کنند جلسات متقابلی را داشته باشند که این جلسات سبب رفع آرام آرام موانع تجاری موجود می‌شود.

علیرضا صدری‌خواه افزود: حذف موانع تجاری یک کار فوری نیست قطعا همه ما سعی خواهیم کرد با اجرای قوانین و مقررات از یک طرف و همراهی و همکاری به نحوی عمل کنیم که رونق اقتصادی به وجود بیاد.

وی اضافه کرد: زمانی که رونق اقتصادی در یک منطقه به وجود می‌آید حجم بیکاری در آن منطقه کاهش پیدا خواهد کرد رونق در سایر حوزه‌های مرتبط چه حوزه‌های بالادستی و حوزه‌های پایین دستی تجارت افزایش پیدا خواهد کرد ما امیدواریم که با برگزاری  اینگونه جلسات با افغانستان و پاکستان به توافقاتی برسیم  که حجم و اندازه تجارت در استان بالا رود و این امر به رونق کلی جامعه منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/75004/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول