اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

با استقرار گمرک فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در رامشار آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: با استقرار گمرک در شهر جدید رامشار فعالیت‌ منطقه ویژه اقتصادی سیستان آغاز می‌شود.

با استقرار گمرک فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در رامشار آغاز می‌شود

هوشنگ ناظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سیستان مصوبه هئیت دولت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است که با استقرار گمرک در شهر جدید رامشار، فاز نخست فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در منطقه سیستان آغاز می‌شود.

وی افزود: 50 هکتار از منطقه ویژه اقتصادی برای استفاده از مزیت مرزی در میلک هیرمند قرار دارد که در فاز دوم شاهد رونق اقتصادی در آن منطقه نیز خواهیم بود.

فرماندار زابل در ادامه با اشاره به بحث انتخابات بیان کرد: فرمانداری‌های جدیدالتاسیس در منطقه سیستان باید هرچه سریع‌تر تکمیل و تجهیز شوند تا در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال در منطقه سیستان از هر فرصتی استفاده می‌کنیم.

ناظری افزود: در شهرستان زابل درختان توت ظرفیت مناسبی برای پرورش کرم ابریشم فراهم می‌کنند به گونه‌ای که هر 65 درخت توت یک جعبه کرم ابریشم را تغذیه می‌کند.

فرماندار زابل با بیان اینکه منطقه سیستان برای پرورش کرم ابریشم ظرفیت لازم را دارد گفت: در این زمینه با همکاری شرکت پرورش ابریشم ایران، توتستان در قالب 50 هزار اصله توت احداث می‌شود که 30 هزار اصله توت را شرکت پرورش کرم ابریشم ایران به صورت رایگان در اختیار منطقه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: 20 هزار اصله توت نیز از طرف منابع طبیعی استان برای توسعه توتستان‌ها و رونق صنعت نوغان‌داری در سال‌های آینده تامین شده است.

انتهای پیام/75004/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول