اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد

کسب رتبه نخست گمرک تمرچین در صادرات آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: گمرک تمرچین در آذربایجان غربی رتبه نخست صادرات را از آن خود کرده است که این نشان‌دهنده ظرفیت ‌بالای گمرک فوق است.

کسب رتبه نخست گمرک تمرچین در صادرات آذربایجان‌غربی

میرهاشم سید احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: گمرک تمرچین با 179 میلیون دلار صادرات رتبه نخست را در این مبحث از آن خود کرده است بنابراین گمرک مذکور از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که می‌توان برای افزایش حجم صادرات برنامه‌ریزی و بسترسازی بیشتری انجام داد.

وی تصریح کرد: گمرک ارومیه با 161 میلیون دلار رتبه دوم، گمرک بازرگان با 60 میلیون دلار رتبه سوم و بازارچه کیله سردشت نیز با 26 میلیون دلار صادرات رتبه چهارم را از آن خود کرده است که این آمار عملکرد گویای آن است که از ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه مبادلات برخوردار هستند بنابراین باید توجه بیشتری به این بخش از اقتصاد صورت گیرد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه در 9 ماه نخست سال جاری با حجم بیش از 1 میلیون تن صادرات از آذربایجان غربی انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: میزان صادرات در 9 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد به طوری که در شاخص وزن با 29 درصد و در شاخص ارزش هم با 47 درصد رشد همراه است.

سیداحمدی به وجود محدودیت در صادرات از آبان ماه سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: با وجودی که در صادرات با محدودیت‌هایی مواجه شدیم به عنوان مثال از برخی کالاها عوارض اخذ می‌شود یا صادرات بعضی از کالاها ممنوع اعلام شده است ولی با این وجود حجم صادرات با رشد قابل توجهی همراه شده است.

وی مرزی بودن آذربایجان غربی با 3 کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق را یک فرصت بی‌بدیل دانست و خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی از نظر جغرافیایی یک موقعیت بی‌بدیلی دارد که لازم است برای بهره‌برداری حداکثری از آن به شکل مطلوب تلاش شده و سیاست‌گذاری صورت بگیرد.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول