اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

201 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: با توجه به عملکرد گمرک استان قزوین در 9 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بخش صادرات بیش از 238 هزار تن کالا به ارزش 201 میلیون دلار از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد.

201 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان قزوین، در بخش صادرات بالغ بر 238 هزار و 304 تن کالا به ارزش 201 میلیون دلار معادل 2 هزار و 707 میلیارد ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزن پنج درصد و از نظر ارزش دلاری 11 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهایی که از گمرک استان صادر شده، عبارت از مواد شوینده، سایر کالاهای صنعتی، کاشی و سرامیک، شیشه و آیینه، لوازم برقی، آهن آلات و فولاد، سایر محصولات شیمیایی، موکت، مصنوعات مسی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، کشمش، سایر مصنوعات فلزی و غیره است که به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، آلمان، ازبکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ارمنستان، آذربایجان و غیره صادر شده است.

در بخش واردات نیز مقدار 86 هزار و 269 تن کالا به ارزش 461 میلیون دلار معادل 60 هزار و 57 میلیارد ریال از طریق گمرک استان ترخیص شده که از لحاظ وزن 27 درصد و از نظر ارزش نیز 30 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهای وارداتی شامل کشنده و قطعات منفصله، کمپرسور کامل، سواری، اجزا و قطعات کولر، مخازن گاز طبیعی، پلی‌کربنات صنعتی، کامیون و قطعات منفصله، لوله شیشه‌‌ای برای ساخت پوکه آمپول، قسمتی از خط تولید نورد، محور و زیربندی تریلر، ماشین آلات خط تولید شیشه و غیره است.

کالاهای فوق از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، هلند، کره، ایتالیا، تایوان، اسپانیا، تایلند و غیره به این گمرک وارد شده است.

در بخش امور مالی گمرک استان قزوین در این مدت مبلغ یک هزار و 295 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش نشان می‌دهد.

در بخش قضایی نیز طی این مدت تعداد 227 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش یک هزار و 202 میلیارد ریال و با مبلغ جریمه چهار هزار و 408 میلیارد ریال تشکیل شده است.

در بخش امانات پستی تعداد 431 بسته به ارزش 488 میلیون ریال به خارج از کشور صادر و تعداد 675 بسته به ارزش 554 میلیون ریال به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول