اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

گمرک پیشانی آبروی اقتصادی نظام است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: گمرکات جمهوری اسلامی ایران پیشانی اعتبار و بالندگی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که به تقویت این حوزه باید بیش از گذشته کمک کرد.

گمرک پیشانی آبروی اقتصادی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد همزمان با روز گمرک و در بازدید از اداره کل گمرکات استان اردبیل اظهار داشت: ما از تلاش دست‌اندرکاران گمرک که سعی کردند با استقرار در مرزها و مناطق حساس نقش اساسی و تأثیرگذار را ایفا کنند، تشکر می‌کنیم و معتقدیم گمرکات که پیشانی نظام در تحولات اقتصادی هستند باید به سالم‌ترین فضای تجاری و اقتصادی نیز تبدیل شوند.

وی از صادرات و واردات به عنوان اصلی‌ترین شاخص در توسعه اقتصادی یک جامعه یاد کرد و افزود: گمرکات که نقش اساسی و اولیه در ارتقای تجارت بالنده یک منطقه دارند باید به تجهیزات و امکانات مدرن مجهز شوند و صرفاً در حوزه‌های اقتصادی فعالیت نکنند بلکه به مکانی مناسب در ارتقای شاخص‌های اقتصادی یک جامعه تبدیل شوند.

نیکزاد در ادامه خاطرنشان کرد: در تأمین امنیت جامعه و همچنین پایداری فرهنگ و توانمندی مردمان یک سرزمین نقش گمرک و همچنین توسعه تبادلات و روابط خارجی نقشی بی‌بدیل است به طوری‌که پیشرفت همه‌جانبه یک جامعه را می‌توان در توسعه گمرکات آن جامعه مشاهده کرد.

استاندار اردبیل به همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های ذی‌ربط با گمرکات با هدف شاخص نشان دادن توسعه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: ما در راستای رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله کشور باید در گمرکات خود پیشرفت‌های نوین و مجهز شدن به فناوری‌های جدید را شاهد باشیم که خوشبختانه این روند رو به رشد محرز و مشخص است.

وی شأن و منزلت ملت مسلمان ایران را بالاتر از آمارها و شاخص‌های مطرح شده و دست یافته شده اعلام کرد و ادامه داد: نباید به این توسعه قانع باشیم بلکه همیشه نگاهمان رو به جلو باشد تا بتوانیم شاخصه ایرانی، اسلامی جامعه خود و فرهنگ اصیلمان را به رخ جهانیان بکشیم.

نیکزاد به نامگذاری سال به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه به کیفیت تولید داخلی است که خود این امر می‌تواند بستر صادرات رو به رشد را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل گمرکات استان اردبیل نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 300 هزار تن کالا به ارزش 750 میلیون دلار از این استان ترانزیت خارجی شده است.

علی‌اصغر عباس‌زاده گفت: واردات قطعی استان نیز از ابتدای امسال بالغ بر 250 هزار تن و به ارزش 42 میلیون دلار بوده است.

وی عمده کالاهای وارداتی را ماشین‌آلات، خودروی سواری و مواد اولیه کارخانجات اعلام کرد و افزود: عمده کالاهای صادراتی ما نیز سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، میوه‌های تازه و سنگ ساختمانی بوده است.

عباس‌زاده در مورد صادرات چمدانی نیز تصریح کرد: 2 هزار تن کالا به ارزش 4 میلیون دلار از ابتدای امسال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد از لحاظ وزن کاهش نشان می‌دهد.

وی به ورود و خروج مسافران از طریق گمرکات استان نیز اشاره کرد و ادامه داد:‌ در 9 ماهه امسال 723 هزار و 970 مسافر از گمرکات استان ورود یا خروج داشتند.

در این بازدید استاندار اردبیل مبلغ 20 میلیون تومان را برای تکمیل انبار گمرکات استان اردبیل اختصاص داد که این انبارها در 2 هزار متر مربع فضا احداث می‌شود.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول