اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

توزیع تولیدات مشکل زیربنایی منطقه است / زمین برای گمرک واگذار شد

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: یکی از مشکلات زیربنایی که در منطقه جنوب کرمان شاهد آن هستیم، بحث توزیع تولیدات کشاورزی منطقه است که با شکل‌گیری پایانه‌های صادراتی و گمرک رفع می‌شود.

توزیع تولیدات مشکل زیربنایی منطقه است / زمین برای گمرک واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای راه‌اندازی گمرک جنوب کرمان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشاورزان منطقه افزایش تولید محصولات کشاورزی و عدم بازارهای هدف و صادرات است که با پیگیری‌هایی که انجام شد، امروز به نقطه‌ای رسیدیم که هم پایانه‌های صادراتی و هم گمرک در منطقه جنوب شکل بگیرد.

وی افزود: امیدوارم این اقدام زمینه تسهیل صادرات را فراهم کند، فرودگاه جیرفت فقط برای پروازهای سبک بود اما امروز هرگونه پروازی را می‌توانیم داشته باشیم و برای فعال کردن فرودگاه و بازارهای هدف باید پایانه صادراتی و گمرک در اسرع وقت ایجاد شود.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مختلفی پای کار هستند و همه مسئولان هماهنگ با هم منتظر هستند این مشکل زیربنایی منطقه حل شود.

* بازار هدف و پایانه‌های صادراتی رشد موازی با تولید نداشته است

غنچه‌پور تصریح کرد: یکی از مشکلات زیربنایی که در منطقه جنوب کرمان شاهد آن هستیم، بحث توزیع تولیدات منطقه است که در گذشته زیرساخت‌هایی در زمینه تولید انجام شده و جنوب پیشرفت خوبی به ویژه در دولت نهم و دهم داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تجارب خوب و قابلیت‌های منطقه در تولید وضعیت خوبی قرار دارد اما در کنار تولید سایر آیتم‌ها رشد نکرده و بازار هدف و پایانه‌های صادراتی رشد موازی با تولید نداشته است و این مشکل موجب شده که تولید و درآمد کشاورزان در زمین دفع یا نصیب دلالانی می‌شود که دسترنج کشاورزان به جیب آن‌ها می‌رود.

فرماندار جیرفت گفت: با پیگیری‌های انجام شده فرودگاه جیرفت طی دو هفته آینده آمادگی کامل برای نشستن هواپیماهای سنگین و سبک دارد و باندهای فرودگاه طبق استانداردهای جهانی کار شد که طی هفته آینده آماده می‌شود.

غنچه‌پور اذعان داشت: یکی از گلوگاه‌های ضروری پیش‌نیاز فعال‌سازی فرودگاه، فعال کردن بازارهای هدف و گمرک است، زمین برای گمرک در نظر گرفته شده که چهار هکتار بود و به شرکت سهام عدالت واگذار شده است و راهکارهای عملی تسریع مدیریت زمان بررسی شود.

به گزارش فارس در این نشست راهکارهای رفع مشک زمین ایجاد پایانه صادراتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/80002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول