اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج خبر داد

برگزاری همایش بزرگ میلاد پیامبر(ص) با حضور بیش از 1000روحانی

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: همایش بزرگ میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) با شرکت بیش از هزار روحانی و طلبه در خورموج برگزار می‎شود.

برگزاری همایش بزرگ میلاد پیامبر(ص) با حضور بیش از 1000روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در جلسه هفته وحدت با بیان اینکه مراسم ویژه‎ای توسط خدمات حوزه‎های علمیه استان بوشهر در خورموج برگزار می‎شود خاطر نشان کرد: همایش بزرگ طلاب و روحانیون برادر و خواهر شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر برگزار می‎شود.

مصلح افزود: نیاز است آذین‎بندی بیشتری نسبت به برنامه‎ها انجام شود و مرکز خدمات حوزه باید کار فرهنگی و تبلیغی آن را انجام بدهد.

وی بر شعائر وحدت بین مسلمین در بنرهایی که در سطح شهر نصب می شود را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) می‎فرمایند شیعیان وقتی می‎بینند ما غمگین هستیم و مراسم عزاداری برگزار می کنیم با هم همدردی می‎کنند دچار غم و اندوه می‎شوند. این دو ویژگی باعث می‎شود که شیعه نسبت به تعظیم شعائر اهتمام داشته باشد.

امام جمعه خورموج گفت: جو خفقانی که علیه تشیع و امامان شیعه وجود داشته است موجب شده شیعه مظالم زیادی در طول تاریخ متحمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما در آستانه دو میلاد بزرگ قرارداریم که یکی میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) است که در شب میلاد این دو بزرگوار مراسم باشکوهی برگزار می‎شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی افزود: جای بسی تاسف است که ما به خاطر کثرت و حضور جمعیت ناگزیر بشویم مراسمی که مربوط به اهل بیت(ع) است در یک فضایی که آن قداست معنوی را ندارد برگزار کنیم زیرا هر جایی برای یک چیزی ساخته شده و این روش، رویه و این سنتی که متاسفانه در مملکت دارد اتفاق می‎افتد و رواج پیدا می‎کند.

مصلح اضافه کرد: بنا نیست ما کاری عبث و بیهوده انجام دهیم و وقت مردم را پر کنیم و ما می‎خواهیم کاری که انجام می‎دهیم انتقال مطلب را داریم و کار ما حکیمانه است و دنبال بالا بردن باورهای اعتقادی مردم نسبت به پیامبر، اهل بیت و نبوت پیامبر و امامت اهل بیت عصمت و طهارت و بالا بردن به عشق به اهل بیت هستیم.

وی ادامه داد: مطلوب و ایده آل برای ما این است که جمعیت خوبی داشته باشیم و مراسم در مصلا برگزار کنیم که دارای فضای مناسبی هم است جشن میلاد را برگزار کنیم زیرا برگزاری جشن‎هایی  در مساجد معذوراتی به وجود می‎آورد که در مصلای نماز جمعه نیست.

در این جلسه که معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی و جمعی از مسئولین حضور داشتند بنا شد بیش از 16 هزار پیامک ارسال و شعارهایی نیز از قبیل لبیک یا رسول‌الله برروی تاکسی‎های شهری نوشته و نصب شود.

انتهای پیام/66003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول