اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

تاریخ زندگی پیامبر اسلام (ص) مطالعه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاریخ زندگی پیامبر اسلام (ص) باید بیشتر از گذشته توسط مردم مورد مطالعه قرار بگیرد.

تاریخ زندگی پیامبر اسلام (ص) مطالعه شود

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت محمد (ص) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: سیره‌نویسان و تاریخ‌نویسان زندگی حضرت محمد (ص) را ثبت و ضبط کرده‌اند بنابراین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان باید به مطالعه سرنوشت ایشان بپردازند تا به شناختی کامل از نبی مکرم (ص) دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: منابع اهل سنت 12 ربیع‌الاول و بزرگان شیعه نیز 17 ربیع‌الاول را به عنوان روز ولادت حضرت محمد (ص) ثبت کرده‌اند؛ بعد از اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید امام خمینی (ره) حد فاصل این دو تاریخ را هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

وی بر لزوم حفظ اتحاد و یکدلی مسلمانان تاکید کرد و افزود: به طور قطع همدلی آحاد مختلف جامعه برکات زیادی را در حوزه‌های گوناگون به دنبال دارد به طوری که پیشرفت‌های مختلف صنعتی، علمی، پزشکی و ... در سایه تعامل مردم محقق شده است و کسی نمی‌توانست به تنهایی این موفقیت‌ها را به دست آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه جوانان باید در ارتباط با سیره نبوی به تحقیق و پژوهش بپردازند، اضافه کرد: ایشان در سال عام‌الفیل متولد شدند؛ در این سال ابرهه برای نابودی کعبه به مکه لشکرکشی می‌کرد ولی به خواست خداوند نابود شد.

فخری با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در 40 سالگی به پیغمبری مبعوث شدند، اضافه کرد: ایشان 13 سال در مکه مکرمه و 10 سال در مدینه منوره به هدایت و روشنگری مردم پرداخته به این ترتیب راه سعادت و شقاوت را به مردم نشان دادند بنابراین در تغییر سرنوشت جهانیان نقش مهمی داشته‌اند که نباید از آن غفلت شود.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) چندین خطبه خود را به این مبحث اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: امام نخست شیعیان در خطبه‌های خودشان منزلت حضرت محمد (ص) را برای مردم تبیین کرده‌اند و به رحمةا‌‌للعالمین بودن ایشان اشاره کرده‌اند بنابراین می‌توان از طریق مطالعه نهج‌البلاغه برای شناخت حضرت محمد (ص) گام برداشت.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول