اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مداحان قزوینی از اشعار آیینی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بهره‌گیری مداحان از اشعار شعرای آیینی موجب افزایش کیفیت برگزاری مراسم‌های عزاداری می‌شود.

مداحان قزوینی از اشعار آیینی استفاده کنند

حجت ‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مداحان با استفاده از اشعار آیینی می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری بین مخاطبان از جمله جوانان داشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین به دلیل نیاز مبرم جامعه مداحان اهل‌بیت (ع) به اشعار زیبا و پرمحتوا و خالی از آسیب عاشورایی و همچنین تبادل آخرین سروده‌های شاعران، آثار ادبی و تحقیقات جوانان اهل قلم اقدام به برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی در این استان کرده است.

وی با بیان اینکه پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین در قالب شعر و نثر ادبی با موضوع‌های عاشورا و ظلم‌ستیزی، عاشورا و نماز، عاشورا و دفاع مقدس، مقتل، نوحه، مدیحه و رویدادها و سیر تاریخی قیام برگزار شده است، اذعان داشت: این کنگره در قالب مقاله نیز با موضوع‌های عاشورا و انتظار، عاشورا و بیداری اسلامی، پیام‌های عاشورا، سیره حسینی راهبرد جنگ نرم و بایسته‌های حرفه مداحی برپا شده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه 85 آثار در قالب شعر، نثر و مقاله با موضوع‌های مشخص شده به دبیرخانه پنجمین کنگره عاشورایی ارسال شده است، متذکر شد: این آثار توسط داوران مربوطه داوری و آثار برگزیده انتخاب شده است. 

این مسئول با اشاره به اینکه از آثار برگزیده در قالب‌های شعر، نثر و مقاله با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر ‌شدند، اظهار داشت: در این کنگره نیز از چهار نفر از شاعران پیشکسوت قزوینی نیز توسط مسئولان ارشد استانی تجلیل ‌شدند.

وی با بیان اینکه پنجمین کنگره شعر عاشورایی مصادف با شهادت امام حسن عسگری (ع) برگزار شده است، عنوان کرد: زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آیینی و برقراری ارتباط بیشتر میان اهل قلم و سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از جمله اهداف برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: زمینه‌سازی برای تولید، آماده‌سازی و تهیه منابع مورد نیاز و اشعار متقن به منظور استفاده جامعه مداحان و فرهنگ‌سازی، آگاهی و شناساندن آسیب‌ها و معضلات عزاداری و شادمانی اهل‌بیت (ع) از دیگر اهداف برگزاری پنجمین کنگره عاشورایی در قزوین بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اشعار و نوحه‌های برتر پنجمین کنگره شعر عاشورایی استان قزوین به صورت کتاب جیبی در اختیار مداحان اهل‌بیت (ع) برای استفاده و بهره‌گیری بیشتر آنان از این اشعار قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهارمین کنگره شعر عاشورایی در سال 88 به صورت کشوری برگزار شده است، اذعان داشت: از 18 استان در این کنگره اشعارشان را ارسال کرده بودند که آثار برتر در قالب یک کتاب با هدف بکارگیری شعرا و مداحان اهل‌بیت (ع) از این اشعار چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول