اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حاج غلامرضا سازگار، ژولیده، علی انسانی، طاهری، سماواتی‌

همایش تجلیل از مداحان شهید کشور در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سومین همایش تجلیل از مداحان شهید و ایثارگر کشور و بزرگداشت مداح شهید حاج شیر علی سلطانی با حضور مداحان و شاعران کشوری و استانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 28 و 29 دی ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

همایش تجلیل از مداحان شهید کشور در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس اظهار داشت: اهداف این همایش معرفی و شناخت گسترده‌تر مداحان شاهد و ایثارگر، شناخت بیشتر مردم و کارگزاران جامعه به اهمیت نقش مداحان در فرهنگ‌سازی عاشورایی و بسیجی همچنین نمایش شکوهمندی فرهنگ شهادت و عمق‌بخشی این فرهنگ بین مداحان جوان و بسیجی و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی است.

رسول مومنی افزود: شهید شاخص سال 1391 قشر مداح در سازمان بسیج مداحان حاج شیر علی سلطانی است، شهیدی که در وصیت‌نامه خود فرمود، «من شرم می‌کنم در روز قیامت در پیشگاه اربابم امام حسین (ع) سر در بدن داشته باشم».

وی اضافه کرد: شهید سلطانی از مدت‌ها پیش خودش را برای شهادت آماده کرده بود که شاهد ما بر این مدعا مقبره‌ای است که از قبل در گوشه‌ای از کتابخانه مسجد المهدی (عج) که خود بنیانگذار همین مسجد بود، آماده ساخته بود و شبها را در آن به راز و نیاز و دعا با معبودش می‌پرداخت.

مومنی ادامه داد: مقبره‌ای که درست به اندازه تن بی‌سرش حفر شده بود و گویی که شهید از قبل می‌دانسته که پیکرش را بدون سر دفن می‌کنند و سرانجام در عملیات فتح‌المبین به درجه رفیع شهادت رسید.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس تصریح کرد: در این همایش مداحان و شاعران آیینی حاج غلامرضا سازگار، ژولیده، علی انسانی، طاهری، سماواتی و ... حضور دارند.

وی همچنین گفت: این همایش تجلیل با حضور مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی روز پنج‌شنبه 28 دی ماه جاری ساعت 17:30 در سالن همایش امام علی (ع) واقع در بلوار پاسداران جنب حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.

مومنی افزود: برگزیدگان سال 91 این همایش از استان فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، قم، تهران و مرکزی هستند.

به گفته مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس برنامه‌های دیگر این همایش برگزاری دعای روح‌بخش کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مداحی حاج مرتضی طاهری روز پنجشنبه 28 دی همراه با نماز مغرب و عشا و دعای ندبه جمعه 29 این ماه ساعت 6:30 صبح در حسینیه عاشقان ثارالله واقع در بلوار پاسداران است.

وی بیان داشت: سازمان بسیج مداحان استان فارس از مردم ولایتمدار شیراز دعوت به عمل می‌آورد تا در این برنامه‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول