اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون مداحان ابرکوه:

مداحان مزد خویش را از خدای خود مطالبه کنند

خبرگزاری فارس: دبیر کانون مداحان ابرکوه از مداحان خواست که اجر و مزد واقعی خود را از خدای خویش مطالبه کنند.

مداحان مزد خویش را از خدای خود مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، احمد امیدی صبح امروز در کارگاه آموزشی مداحان و نوحه‌خوانان ابرکوه ضمن توفیق دانستن مدح اهل بیت (ع) توسط مداحان، این فرصت را فرصت الهی توصیف کرد و اظهار داشت: یک مداح شایسته با علم و آگاهی کامل از اهمیت کار خود با سرمایه‌های لازم قدم به این میدان می‌گذارد و همواره با نیت یک مبلغ خوب، با بیان مطالب صحیح و واقعی به تجلیل از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌پردازد و همیشه اجر و مزد واقعی خویش را از خدای خویش می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف جامعه مداحان، رفع رفع آسیب‌های مداحی است و لازم است در این زمینه کوشا‌تر عمل کنیم.

امیدی همچنین استفاده از سبک‌های مناسب، بیان محتوای شعرها و متون اسلامی، دوری از سبک‌های وارداتی و بیگانه و استفاده از منابع و مقاتل معتبر را خواستار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: وظیفه و تکلیف ما در این برهه زمانی بسیار حساس است به طوری که تمام دنیا چشم به عزاداری ما دوخته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد پورقیومی در بخش دیگری از سخنان خود بر عدم استفاده از القاب و عناوینی نظیر خانم و بی‌بی برای حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س)، عدم استفاده از طبل‌های بزرگ، پوشیدن لباس زنانه توسط مردان در تعزیه‌ها و ... تاکید کرد.

وی آموزش مداحان تازه کار، کنار گذاشتن نعش و شیر و علامت، عدم استفاده از تمثال ائمه اطهار (ع)، سرودن نوحه‌هایی در خور شأن اهل بیت (ع)، حسابرسی اموال و حساب‌های مالی هیئات مذهبی، ارزیابی از مداحان شهرستان در دهه اول محرم، دعا برای مردم مظلوم سوریه و فلسطین و رهبر معظم انقلاب را از جمله مسائلی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

پخش کلیپ، اهدای لوح تقدیر به "جواد اسحاقی" ذاکر اهل بیت (ع) که کار ارزنده وی در مورد احیای عزاداری سنتی ابرکوه با جمع‌آوری نوحه‌های قدیمی ابرکوه با استقبال روبه‌رو شده است و مداحی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

در این کارگاه آموزشی 80 نفر از مداحان و نوحه‌خوان‌های خواهر و برادر ابرکوه در دفتر امام جمعه ابرکوه حضور داشتند.

انتهای پیام/2464/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول