اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه ـ 10

همایش مداحان، شاعران و پیرغلامان در میامی برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: همایش مداحان، شاعران و پیرغلامان هم‏زمان با ماه محرم در شهرستان میامی برگزار می‏شود.

همایش مداحان، شاعران و پیرغلامان در میامی برگزار می‏شود

مسئول کانون مداحان شهرستان میامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میامی به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام اظهار داشت: مداحان بسیجی می‌توانند با اعمال، رفتار و افکارشان، جوانان را به سمت معنویت هدایت کنند.

علی آقایی اظهار داشت: مداحان بسیجی به دلیل تاثیر‌گذاری و ارتباط بیشتر با جوانان به ویژه در ایام محرم می‌توانند نقش مهمی در ترویج معنویت در جامعه داشته باشند.

وی افزود: مهم‏ترین ماموریت و هدف کانون مداحان و هیئات مذهبی بسیج، اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه ضابطه‌مند شدن آیین‌های مذهبی و آموزش مداحان است.

مسئول کانون مداحان شهرستان میامی تصریح کرد: از دیگر ماموریت‌های کانون مداحان، ارتقای سطح کیفی مداحان، رشد و تعالی معنوی، تغذیه فکری مداحان در بحث مدایح و مرثیه‏های اهل بیت(ع) و انسجام‌بخشی به برنامه‌های معرفتی، تربیتی و بصیرتی این قشر است.

آقایی به جوانان علاقه‌مند به مداحی توصیه کرد: در وهله نخست رضای خداوند و اهل بیت(ع) را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: آنها باید در گام بعدی، احترام به پیرغلامان و مداحان با تجربه را مد نظر داشته باشند و از تجربیات آنها استفاده و در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

مسئول کانون مداحان شهرستان میامی خاطرنشان کرد: مداحان بسیجی می‌توانند با شرکت در مراسم مذهبی و مجامع دوستانه با جوانان، ضمن روشنگری و ارائه اطلاعات کافی در مورد مسائل روز، آنها را نسبت به انحرافات و شبهه‌ها آگاه کنند.

آقایی افزود: کانون مداحان در هفته بسیج امسال با توجه به تقارن آن با ماه محرم، ویژه برنامه‌هایی مانند همایش مداحان، شاعران و پیرغلامان، دعای ندبه و تغذیه فکری مداحان را از طریق بسته‌های فرهنگی اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: همایش مداحان‌، شاعران و پیرغلامان اهل بیت(ع) شهرستان میامی، 27 آبان ماه مصادف با دوم محرم‏الحرام با حضور حاج زین‏العابدین غلام از مداحان کشوری، مسئولان شهرستان میامی و استان سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری میامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/74007/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول