اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبر داد

راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در قزوین

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در این استان خبر داد.

راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین با بیان اینکه دفتر وزارت امور خارجه در برخی از استان‌ها مانند خراسان رضوی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر امور خارجه این دفتر به زودی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه با راه‌اندازی دفتر امور خارجه در استان قزوین به شرطی موافقت کرد که فعلاً محل استقرار اداره این دفتر توسط مسئولان مربوطه این استان تأمین شود، اضافه کرد: در این راستا با مدیران ارشد استانی از جمله استاندار نشست‌هایی برگزار شد و این مسئول نیز قول مساعدت مبنی بر همکاری برای راه‌اندازی این دفتر در این استان را داد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تقویت روابط بین‌المللی و تعاملات دو جانبه و سرمایه‌گذاری خارجه در استان قزوین را از جمله اهداف راه‌اندازی دفتر امور خارجه در این استان عنوان کرد و افزود: پویایی و تحرک اقتصادی از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفتر در استان قزوین است.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، برگزاری همایش سفرهای نظام جمهوری اسلامی ایران در قزوین و انعقاد تبادلات دو جانبه با کشورهای مختلف از جمله دستورات مساعدی است که برای اجرای آن از مسئولان کشوری اخذ شده است که طبق برنامه‌ریزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قزوین استان تاریخی، مذهبی و گردشگری است ولی کتابخانه بین‌المللی و اسناد در این استان وجود ندارد، اذعان داشت: با ریاست کتابخانه بین‌المللی و اسناد کشور رایزنی‌هایی صورت گرفت که ایشان قول مساعدت دادند شعبه‌ای از کتابخانه ملی در قزوین مستقر شود.

نماینده مرده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعبه سوم تأمین اجتماعی در قزوین راه‌اندازی می‌شود، خاطر نشان کرد: ایجاد این شعبه به صورت مستقل در محمدیه نیز تأسیس می‌شود که برای اجرای این طرح موافقت هیئت مدیره نیز اخذ شده است.

این مسئول راه‌اندازی شتابگر ملی را از دیگر پروژه‌های پیگیری استان قزوین دانست و اذعان داشت: برای اجرای این طرح نیز از سوی استانداری اقدامات لازم صورت می‌گیرد و به نتایج مطلوبی هم رسیده‌اند و همچنین برای اجرای این طرح نیز با دیداری که با رئیس جمهور برگزار کردم، ایشان دستورات خوبی صادر کردند که طبق این دستورات از سال آینده ردیف مستقل بودجه به اجرای این پروژه در قزوین اختصاص می‌یابد.

محمدی عنوان کرد: در سفرهای رئیس جمهور به قزوین باید 10 هزار هکتار از زمین طارم زیرکشت زیتون می‌رفت که برای آبیاری آن لازم بود ارتفاع پمپاژ  100 متر اضافه شود که با مسئولان مربوطه رایزنی کردم که در نتیجه این رایزنی ارتفاع این پمپاژ به 250 متر رسید تا مشکل‌ آبیاری این زمین‌ها برطرف شود.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی متذکر شد: راه‌اندازی 40 کیلومتر کمربندی جنوب به قزوین از پروژه‌های دیگر بود که اجرای این پروژه در کاهش حجم بار ترافیک استان قزوین اثرگذار است.

نماینده مرده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی‌ها برای مردم طاقت فرسا بوده است، ابراز کرد: پیرامون این موضوع اعتراض خود را در مجلس شورای اسلامی اعلام و تذکرات لازم را اعلام کرده‌ام.

این مسئول با اشاره به اینکه باید مدیران اداره‌ها براساس شایسته‌ سالاری انتخاب شوند، اظهار داشت: در هر جایی که احساس کردم این مطلب در استان قزوین درست اجرا نمی‌شود مطالب خودم را به مسئولان مربوطه انتقال و تذکرات لازم را ابلاغ کرده‌ام.

انتهای پیام/77009/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول