اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

آژانس‌های تخلیه نخاله در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: با نهایی شدن شیوه‌نامه حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اردبیل برای اولین بار آژانس‌های حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

آژانس‌های تخلیه نخاله در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار است به زودی شیوه‌نامه حمل و بارگیری سریع به همراه تخلیه نخاله‌ها تقدیم شورای شهر شده تا پس از تصویب به اجرا در‌آید تا بتوانیم در این حوزه امور مربوط به بارگیری،‌ حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی را به شایستگی انجام دهیم.

وی از پسماند‌های ساختمانی به عنوان یکی از معضلات یاد کرد و گفت: در این بین پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی آن هم رها‌سازی بدون مجوز مشکلاتی را بوجود آورده است که تلاش می‌کنیم آنها را برطرف کرده و بر حفظ سیمای مناسب شهری کمک کنیم.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه محل‌هایی را تعیین کردیم تا خودروهای مجوز‌دار اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی کنند تا این کار به صورت پراکنده انجام نشود.

بدری یادآور شد: البته در محل‌های موقت دپوی مصالح ساختمانی صورت می‌گیرد تا شهرداری با هزینه‌های خود اقدام به دفع نخاله‌های موقت کند.

این مسئول عنوان کرد: شهرداری مرکز استان خارج از شهر برای دفع این پسماند‌ها مکان‌هایی را مشخص کرده که سعی می‌کنیم نسبت به رفع مشکلات به ویژه نخاله‌های شهر اقدام مثبت را انجام گیرد.

شهردار اردبیل بیان داشت: در منطقه هیر محلی برای این امر تدارک دیده‌ایم که خودروهای سنگین اقدام به بارگیری کرده و در این محل تخلیه و دفن دایمی صورت گیرد.

بدری افزود: ما با بهره‌گیری از تجارب کلان شهرهایی مانند تبریز، قم و اصفهان سعی کردیم طراحی مناسبی را در این زمینه داشته باشیم تا مشکلات پیش‌رو مرتفع شود.

وی اظهار امیدواری کرد شورای شهر با تصویب این شیوه‌نامه بتواند یاریگر شهرداری در ساماندهی خودروهای تخلیه نخاله ساختمانی باشد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در همین راستا به رانندگان فعال کارت شناسایی صادر می‌شود تا بتوانند بدون مشکل اقدام به بارگیری و حمل نخاله‌های ساختمانی کنند تا موانع پیش‌رو نیز برطرف شود.

بدری ادامه داد: با این ساماندهی سعی می‌کنیم خودروهای تخلیه را در محل‌ها شناسایی کنیم و خدماتی را که مورد نیاز آنهاست ارائه کرده و اسباب آرامش در کارکرد این مجموعه‌های فعال را به وجود آوریم.

وی گفت: در شیوه‌نامه جدید پیش‌بینی شده نسبت به دریافت هزینه‌ها در صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی اقدام صورت گیرد تا از این طریق خدمتی سهل و راحت به شهروندان صورت گیرد.

این مسئول متذکر شد: قطعا اطلاع‌رسانی سریع در این حوزه می‌تواند راهکاری مناسب باشد تا شاغلان در این حوزه بتوانند با دغدغه کمتر نسبت به تخلیه اقدام کنند.

بدری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این ساماندهی و کارکرد مناسب به بهبود سیمای شهری کمک خواهد کرد و از نارسایی‌های زیست محیطی و چهره نامناسب شهری خواهد کاست.

انتهای پیام/62005/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول