اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در دومین اجلاس ملی دریای خزر مطرح کرد‌

سهم اقتصادی ایران در خزر افزایش یابد/ راه‌اندازی کشتی مسافربری در بنادر‌

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران خواستار را‌ه‌اندازی خط کشتیرانی مسافربری در بنادر شمالی ایران شد و تأکید کرد: سهم اقتصادی ایران در خزر باید افزایش یابد.

سهم اقتصادی ایران در خزر افزایش یابد/ راه‌اندازی کشتی مسافربری در بنادر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، سید ‌علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در دومین همایش ملی دریای خزر که به میزبانی مازندران در حال برگزاری است، اظهار داشت: ظرفیت استخراج نفت و گاز در دریای خزر باید وارد مرحله جدیدی شود.

وی با برشمردن موقعیت اقتصادی مازندران در کشور به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و بازرگانی این استان اشاره کرد و یادآور شد:‌ در حال حاضر 500 هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت بخش کشاورزی است که 230 هزار هکتار آن زیر پوشش کشت برنج است.

استاندار مازندران یادآور شد: کشت ارقام پرمحصول مازندران بیشتر از سایر استان‌های شمالی است و از این بابت مازندران شاخصه خوبی در تولید محصولات کشاورزی دارد.

طاهایی با اعلام اینکه 53 درصد جنگل‌های هیرکانی در جغرافیایی مازندران است، افزود: مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی و شیلاتی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

استاندار مازندران با اعلام فعالیت برجسته بندر نفتی نکاح، بندر شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، بندر فریدوکنار و بندر شهرستان نوشهر خاطر نشان کرد: سهم اقتصادی ایران در دریای خزر باید افزایش یابد.

وی تأسیس یگان دریابانی در دریای خزر را از اقدامات مؤثر مسئولان در این بخش برشمرد و افزود: راه‌اندازی خطوط کشتیرانی مسافربری در بنادر شمال ایران باید در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی ایران قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه فرودگاه‌های شمال ایران هنوز به جمهوری‌های حاشیه خزر متصل نشده‌اند از وزارت امور خارجه خواست برای توسعه مناسبات اقتصادی به این مسئله توجه بکنند.

طاهایی در عین حال افزود: با وجود تحریم‌ها در 10 ماهه امسال با 44 درصد رشد صادراتی مواجه هستیم و با راه‌اندازی خطوط پروازی مازندران و کشورهای حاشیه خزر رسیدن به چشم‌انداز صادرات یک میلیارد دلاری دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/2296/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول