اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان معتادان در شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: مرکز موقت نگهداری و درمان معتادان مواد مخدر در دهکده سلامی شیراز آماده راه‌اندازی است.

راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان معتادان در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین کلاه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: اعتیاد یک معضل بزرگ است و ضرورت دارد دستگاه‌های مرتبط به ویژه دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و درمان معتادان مواد مخدر برابر مقررات توجه جدی‌تری داشته باشد.

وی افزود: مردم و ساکنان برخی محله‌های شیراز مانند سنگ سیاه به دلیل حضور معتادان پرخطر که در آن محله پرسه می‌زنند و ناامنی‌هایی را به وجود آورده‌اند در رنج و عذاب هستند.

رئیس شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز ادامه داد: در این راستا ضرورت دارد مرکز نگهداری و درمان معتادان در شیراز هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با بیان اینکه رسیدگی و حل معضل اعتیاد در این شهر نیازمند امکانات بیشتری است، خاطرنشان کرد: مرکز موقت نگهداری و درمان معتادان مواد مخدر در دهکده سلامی شیراز آماده راه‌اندازی است و امیدواریم شورای هماهنگی مواد مخدر استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تامین اعتبارات لازم به منظور نگهداری و درمان معتادان تسریع کنند.

زرین‌کلاه با بیان اینکه برخی دیدگاه‌های منفی باعث تاخیر در روند آماده‌سازی این مرکز شد، اضافه کرد: فرمانداری شیراز به فعالیت و شیوه عملکرد مراکز DIC در جذب و درمان معتادان مواد مخدر همان‌طور که در قانون مشخص شده است، اعتقاد دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مانند اکثریت اعضای شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان شیراز معتقدیم تجمع چنین مراکزی در یک محل و محلات پرجمعیت و ازدحام معتادان در اطراف این مراکز خود سبب برخی مشکلات از جمله ناامنی و احتمال آلوده شدن دیگر جوانان محله و برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: باید در جانمایی و مکان‌یابی تاسیس چنین مراکزی دقت عمل بیشتری به خرج داد و انتظارات مردمی را مد‌نظر داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اضافه کرد: اگر اصرار بر ادامه فعالیت چند مرکز «دی آی سی» در کنار یکدیگر و در یک محله خاص و پرجمعیت وجود دارد، نیاز است یک آسیب‌شناسی جدی در این زمینه با در نظر گرفتن امنیت و آسایش ساکنان آن محل انجام شود.

وی گفت: حداقل این مراکز ساعات کاری خود را افزایش دهند به گونه‌ای که ساعات کاری آن‌ها به زمان شروع کاری شیلترها متصل شود و دیگر شاهد پرسه زدن معتادان بعد از ساعت 13 و اقدام به توزیع و مصرف مواد مخدر نباشیم.

زرین‌کلاه ادامه داد: همین امر می‌تواند علاوه بر از بین بردن قبح اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان باعث گسترش آلودگی به مواد مخدر شود.

در حال حاضر زمان فعالیت مراکز DIC تا ساعت 13 است؛ در حالی که شیلترها ساعت 19 فعالیت خود را آغاز می‌کنند و خلأ موجود بین زمان پایان کار مراکز DIC و آغاز به کار شیلترها باعث تجمع معتادان پرخطر در آن محله و برخی مشکلات و معضلات اجتماعی و امنیتی می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول