اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

دفتر منطقه‌ای سازمان سینمایی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از راه‌اندازی دفتر سازمان سینمایی منطقه‌ای کشور در مشهد پس از مذاکرات انجام شده با جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد در آینده خبر داد.

دفتر منطقه‌ای سازمان سینمایی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی ظهر امروز در جمع هنرمندان سینمایی و عکس خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه هنر همه چیز پول نیست اما می‌توان با مدیریت صحیح بسیاری از فعالیت‌های موجود در این حوزه را انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مذاکرات و جلسات صورت گرفته با مسئولان سینمایی که در تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: پس از مذاکرات صورت گرفته با رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد در آینده دفتر منطقه‌ای سازمان سینمایی در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

سرابی با اشاره به اینکه در راستای توسعه هر چه بهتر و بیشتر سینما در سطح استان و پس از مهیا شدن شرایط، خانه سینما در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود گفت: این دفتر با هدف هدفمندی برنامه‌ها و جهت‌دهی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و اقتضائات معنوی، فرهنگی و هنری این استان برای تولید آثار فاخر سینمایی راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین برگزاری جشنواره ملی فیلم قرآنی «تسنیم» آیات همزمان با دهه‌فجر سال‌جاری را از جمله مقدمه‌های شکل‌گیری دفتر منطقه‌ای سازمان سینمایی کشور در مشهد معرفی کرد و گفت: باید با مدیریت مناسب ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های فنی و تخصصی دست‌اندرکار برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان و رفع مشکلات و کمبودهای موجود آن گام‌های اساسی برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین خواستار شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بخش‌های دولتی و خصوصی برای توسعه کمی و کیفی در خراسان رضوی شد و تصریح کرد: برای توسعه و بهبود بخش‌های فرهنگی و هنری در خراسان رضوی نیازمند تدوین نقشه راه چشم‌انداز پنج ساله هستیم.

وی ادامه داد: باید اقدام‌های این بخش از حالت روزمره بودن خارج شده و به بهبود کیفی و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها توجه خاص شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی باید به عنوان متولی هنر در استان هزینه‌های انجامی در بخش هنر و فیلم‌سازی را مدیریت کند، بیان کرد: بسیاری از سازمان‌ها در عرصه هنر و فیلم‌سازی پول خرج می‌کنند اما وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در سطح استان برنامه‌ریزی مناسب در جهت نحوه صحیح تخصیص هزینه در بخش‌های مختلف هنر است.

سرابی همچنین تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات بخش‌های هنرهای سینما و عکس را مهم دانست و بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط برای تسهیل در فرآیند تولید فیلم کوتاه و برخورد با تشکل‌های غیر دولتی فرهنگی و هنری بدون مجوز در استان خراسان رضوی اهتمام ورزند.

در این جلسه هنرمندان سینما و عکس گلایه‌های، پیشنهادات و درخواست‌های خود را عنوان کردند.

اشکان ضیایی فیلمساز از عدم صدور کارت شناسایی برای هنرمندان در این عرصه گله کرد و گفت: در تهران به ما کارت شناسایی می‌دهند اما در مشهد کارت شناسایی صادر نمی‌شود. اگر حمایت ارشاد از ما مشخص شود ما هم به همان اندازه از ارشاد توقع خواهیم داشت.

لطفی از اساتید عکاسی اظهار داشت: عکس را باید به عنوان یک ارزش در اولویت قرار بدهید همه در ابتدا به عکس و بعد به موضوع نگاه می‌کنند، عکاسان مشهدی در مجامع بین‌المللی و ملی معروف هستند اما در شهر خودشان چه عرض کنم.

وی ادامه داد: عکاس از تهران و اصفهان می‌آورند اما کارشان را به خراسانی‌ها نمی‌دهند. 7 سال است پیگیر اخذ مجوز برای نگارخانه هستم اما هنوز به جایی نرسیدم.

عادل تبریزی از هنرمندان سینما از تخصیص بودجه به فیلم‌های غیر فاخر و بدون مخاطب انتقاد کرد و گفت: فیلم‌نامه‌های خوبی داریم اما بودجه برای ساخت فیلم نداریم و خروجی برای جشنواره فجر نداشتیم.

مهدی مسگران از هنرمندان سینما درخواست کرد که بودجه‌های سینمایی اعلام شود و گفت: دوستان ایده‌های خوبی دارند که ابتر مانده است و بودجه ندارد.

قندهاری از فعالان عرصه رسانه‌های تصویری گفت: به جای سند چشم‌انداز 5 ساله برنامه 6 ماهه و یکساله داشته باشیم بهتر است تا بدانیم ظرفیتها جواب می‌دهد یا خیر ؟ ما آمادگی هر کمکی را داریم باید به جنبه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی در کار تولید آثار و فیلم توجه شود.

هنرور از هنرمندان عرصه سینما از عدم حمایت از مؤسسه توسعه سینمایی فارابی در مشهد انتقاد کرد و بیان داشت: چهار سال تلاش کردیم تا این مؤسسه به ثبت برسد و اهالی سینما دور هم جمع شوند اما این اتفاق نیفتاد و آن طور که می‌خواستیم نشد چرا یک فیلمساز برای ساخت فیلمش باید خانه و زندگیش را بفروشد همه باید دور تشکل مؤسسه توسعه سینمایی فارابی جمع شویم تا کار تولید در سینما سامان بگیرد.

حمید کاتبی از هنرمندان انیمیشن گفت: نسل جوان کجای این بازی هستند ما حرف زیاد داریم اما در حاشیه هستیم انیمیشن در جهان حرف اول را می‌زند ما می توانیم اشتغال‌زایی کنیم اما به حوزه ما توجهی نشده است.

صفرلی از دیگر هنرمندان اظهار داشت: آرزو دارم سکویی برای پریدن فراهم کنید مشهد به عنوان کانون تولید فیلم عمل کند باید هنرمندان سینما با صدا و سیما ارتباط بهتری داشته باشند.

آب‌بر هنرمندی دیگر بیان داشت: ما نیروهای توانمندی در تولید فیلم بلند داریم ما از مدیر کل جوان ارشاد می‌خواهیم فقط از تولید فیلم‌های مذهبی حمایت نکنند این اداره کل باید با نگاه اختصاصی از تولید فیلم حمایت کند از مؤسسه توسعه سینمایی فارابی پشتیبانی کند همه ناامید شدند این ناامیدی را پایان دهید.

انتهای پیام/70009/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول