اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی شهرستان پاسارگاد خبر داد

راه‌اندازی نخستین آموزشگاه رایگان صنایع دستی در پاسارگاد

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی پاسارگاد از راه‌اندازی نخستین آموزشگاه رایگان در این شهرستان تاریخی توسط یک شرکت تعاونی و با حمایت معاونت صنایع دستی فارس خبر داد.

راه‌اندازی نخستین آموزشگاه رایگان صنایع دستی در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمد نصیری حقیقت اظهار داشت: راه‌اندازی این آموزشگاه و استقبال علاقمندان منطقه از این رشته در راستای زنده نگه داشتن هنرهای دستباف و صنایع دستی به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگی، هنری کشورمان و همچنین ترویج و آموزش و ارائه درست این هنر و صنعت ارزشمند به گردشگران داخلی و خارجی در منطقه و حتی فراتر از آن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی این آموزشگاه همچنین از برپایی یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی در آن خبر داد و افزود: این رویداد نقطه عطفی در راستای رشد و بالندگی این صنعت و به تبع آن رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی پاسارگاد به اشتغالزایی صنایع دستی به ویژه در بخش مشاغل خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌تردید صنایع دستی یکی از مهم‌ترین اسناد هویت تاریخی هر کشور است و استعداد، روحیه خلاق و قدرت ابتکار صنعتگران به تولید آثار فاخر در جای جای ایران اسلامی باعث شده تا کشور ما همواره در تولید محصولات صنایع دستی از جایگاهی ویژه و ممتاز و از شهرت جهانی برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش همچنین با توجه به ضرورت ارتقای سطح آموزش در حوزه گردشگری فارس دومین دوره آموزش راهنمایان گردشگری عرب زبان در فارس آغاز شد.

سرپرست امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز عنوان کرد: راهنمایان عرب زبان که در عملیات تورگردانی با عنوان «حمله‌دار» شناخته می‌شوند یکی از ارکان بازار سنتی گردشگری مذهبی و سلامت کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس به شمار می‌آیند.

امیرحسین حکمت‌نیا گفت: با برگزاری موفق نخستین دوره آموزشی این گروه از راهنمایان گردشگری، دومین دوره نیز با استقبال خوب علاقمندان روبه‌رو شده است.

این مسئول با بیان اینکه توجه به این بخش از صنعت گردشگری در فارس در بلندمدت تاثیرات خاصی در حوزه خدمات‌رسانی به گردشگران دارد، متذکر شد: این معاونت تلاش می‌کند با ابزارهای آموزشی مناسب اقدامات لازم در ساماندهی و ترکیب بازارهای سنتی و مدرن از طریق دفاتر خدمات‌رسانی این استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول