اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

راه‌آهن قزوین به قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن قزوین، ساوه و قم راه‌اندازی می‌شود که با تحقق این هدف توسعه و پیشرفت استان قزوین افزایش چشم‌گیری می‌یابد.

راه‌آهن قزوین به قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی در جمع خبرنگاران استان قزوین با بیان اینکه راه‌اندازی راه‌آهن قزوین، ساوه و قم از پروژه‌های فرا ملی است، اظهار داشت: با اجرای این طرح کریدور شمال به جنوب در موقعیت خوبی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی راه‌آهن قزوین، ساوه و قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجرای این پروژه جلسه‌ای ترتیب دادیم، اظهار داشت: با تأسیس این راه‌آهن بخش عظیمی از جابه‌جایی مسافر و بار از این کانال صورت می‌گیرد که با تحقق این امر در کاهش حجم بار ترافیک تهران تأثیرگذار است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با راه‌اندازی راه‌آهن قزوین، ساوه و قم راه شمال به شمال‌غرب کشور وصل می‌شود و بدون اینکه مردم به تهران بروند می‌توانند مستقیم به شرق کشور سفر کنند، عنوان کرد: راه‌اندازی این راه‌آهن نقش بسزایی در توسعه استان قزوین دارد که در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری‌های لازمه صورت گرفته و اعتبار ‌آن نیز در سال آینده لحاظ می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خط ریلی قزوین به شمال 70 درصد اجرا شده است، متذکر شد: اقدامات تک ریلی مترو هشتگرد در دستور کار رئیس جمهور به عنوان یکی دیگر از تقاضای این استان قرار گرفته و اکنون اجرای این طرح با جدیت بیشتر در حال اجرا است.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه برکات و ثمرات زیادی برای استان قزوین دارد و همچنین راه‌اندازی این طرح موجب توسعه گردشگری و توریست، کاهش خطرات جاده‌ای، وقت مردم و صرفه‌جویی انرژی می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کوهین و طارم مشکل احداث شهرک صنعتی وجود داشت، خاطر نشان کرد: مقدمات‌ احداث این شهرک در طارم آغاز شده که به زودی کلنگ آن نیز بر زمین می‌خورد.

این مسئول متذکر شد: احداث شهرک صنعتی کوهین با مشکلاتی از جمله اوقافی بودن، مواجه بود که با رفع آن دیگر مشکل خاصی وجود ندارد و می‌توان این شهرک را نیز در این منطقه احداث کرد.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مسئولان مربوطه برای انتقال لشگر 16 زرهی مکاتبات لازمه صورت گرفته است، ابراز کرد: پیرامون اجرای این مطلب نیز با معاون پارلمان نیروی زمینی نشستی برگزار کردیم که نشست دوم نیز به زودی برگزار می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لشگر 16 زرهی به روستایی در بویین زهرا انتقال می‌یابد که عملیات اجرایی آن نیز در حال انجام است.

وی به مشکلات زمین‌های اوقافی استان قزوین اشاره کرد و گفت: برای برطرف کردن این مشکلات جلسات متعددی با مجمع نمایندگان استان قزوین، رئیس سازمان اوقاف کشور و حجت‌ الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که در الوند با تلاش‌های خوبی که انجام شد تقریباً کار در مرحله انتهایی است، در محمودآباد در حال پیگیری هستیم و در کوهین به مرحله پایانی رسیدیم تا مراحل مقدماتی آن آغاز می‌شود.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تذکرات لازم برای تعیین تکلیف استخدام معلمان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به وزیر آموزش و پرورش داده شده است تا مشکلات این نیروها را در زمان کوتاهی برطرف کند.

محمدی با اشاره به اینکه بیشتر روستاهای استان قزوین که پرجمعیت هستند به پزشک دسترسی نداشتند به طوری که درمان‌های اولیه نیز در این روستاها انجام نمی‌شد بر این اساس تذکرات لازم به وزیر بهداشت در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، ابراز داشت: برای برطرف کردن این مشکل تقاضا کردیم حداقل 50 سهمیه از پزشکان قانون خدمات را به استان قزوین بدهند تا بسیاری از مراکز درمانی این استان به پزشک مجهز شوند.

انتهای پیام/77009/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول