اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

توطئه اختلاف بین شیعه و سنی را استکبار ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت به کشتار مسلمانان در عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: توطئه اختلاف بین شیعه و سنی را استکبار ایجاد کرده است.

توطئه اختلاف بین شیعه و سنی را استکبار ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر حاکم شدن ارزش‌ها در جامعه اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور محمد رسول‌الله (ص) است و نباید اجازه دهیم جامعه به طرف فساد برود.

وی در ادامه به بردباری پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) در برابر دوست و دشمن خلق عظیم داشت.

صدیق عربانی با بیان اینکه مردم از مسئولان اخلاق حسنه می‌خواهند، تصریح کرد: جامعه را با تواضع و فروتنی می‌توان اداره کرد.

امام جمعه موقت رشت اخلاق کریمانه و صداقت پیامبر (ص) را سبب ماندگاری دین اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به وحدت کامل شیعه و سنی در گیلان، بیان کرد: توطئه اختلاف بین شیعه و سنی را استکبار ایجاد کرده است و دشمنان مسلمانان را در کشورهای عراق، افغانستان و ... به قتل می‌رسانند.

صدیق عربانی در ادامه به آخرین روز از هفته پاک اشاره کرد و گفت: استان گیلان دارای بهترین آب و هواست و گردشگران هنگام ورود به این استان نباید محیط زیست را آلوده کنند.

امام جمعه موقت رشت جنگل‌ها و مراتع را متعلق به تمام مسلمانان دانست و یادآور شد: قدر نعمت‌های خداوند را باید بدانیم و در حفظ آن تلاش کنیم.

وی همچنین به گرانی کالا و خدمات در جامعه اشاره کرد و افزود: متولیان امر باید بر نحوه توزیع و فروش کالا در جامعه نظارت داشته باشند.

صدیق عربانی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند احتکار کنندگان در قیامت با جنایتکاران در دوزخ هستند، اظهار کرد: خداوند راضی نمی‌شود به مردم اجحاف شود.

امام جمعه موقت رشت به سخنان مقام معظم رهبری در هفته جاری اشاره کرد و گفت: ملت ایران در فتنه سال 88 ثابت کردند به نظام وفادارند و دشمن‌ شناسی مردم ایران اعجازآمیز است.

وی با اشاره به اینکه استکبار به سرکردگی آمریکا مدت 34 سال است که با ملت ایران مبارزه می‌کند، تصریح کرد: دشمنان بدانند ملت ایران هرگز به زانو در نمی‌آید و در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند.

صدیق عربانی در پایان لشکرکشی استکبار به کشورها به منظور مبارزه با القائده را بهانه‌ای برای دستیابی به ذخایر ملت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول