اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه شیعه شناسی موسسه امام رضا(ع):

هدف استکبار از اهانت به قرآن تفرفه‌افکنی است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه شیعه شناسی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) هدف از اهانت به مقدسات مسلمانان را تفرقه‌افکنی خواند و بر لزوم هوشیاری ملت‌های مسلمان تاکید کرد.

هدف استکبار از اهانت به قرآن تفرفه‌افکنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام مهدی زندیه با اشاره به اهانت اخیر به قرآن کریم در ترکیه، این اقدامات را از دسیسه‌های استکبار جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام در ادامه دیگر اهانت‌های دشمنان اسلام به ارکان این دین مبین بوده و هدفی جز به انزوا راندن و سرکوب مسلمانان و فرافکنی مشکلات خود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز مردم دنیا پی برده‌اند که تمام مکاتب و ایدئولوژی‌های غربی پوچ بوده و نمی‌توانند عطش عدالت‌خواهی فطرت انسان‌ها و نیازهای معنوی و مادی آنها را تأمین کنند و به مکتب اسلام که پاسخگوی تمام خواسته‌های بشری است روی آورده‌اند.

مدیر گروه شیعه شناسی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به گسترش اسلام‌خواهی در سراسر جهان ادامه داد: دنیای غرب با مشاهده این استقبال از اسلام هراسان بوده و در تلاش است به هر صورت که شده در مقابل آن ایستادگی کند که در همین راستا گاه دچار رفتارهای عجولانه‌ای می‌شود که به جای دریافت مثبت از اقدام خود شاهد بازخوردهای منفی آن می‌شود.

وی اهانت به ارکان اسلام را از جمله این اقدامات ساده‌لوحانه خواند و گفت: استکبار جهانی فکر می‌کند که ارکان اسلام چون ارکان ایدئولوژی‌های آنها سست و بی‌پایه است که با کوچکترین ضربه و تحریف فرو ریزد در حالی که اینگونه نبوده و ارکان اسلام از پایدارترین اصول پایدار جهان هستی است.

زندیه در تبیین اهداف استکبار از این اهانت‌ها ابراز داشت: دشمنان در تلاش هستند تا با این اهانت‌ها احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و با معرفی برخی از مذاهب اسلامی یا ادیان دیگر به عنوان مسئول اینگونه اقدامات، به ایجاد اختلاف بپردازند که اختلاف بین مذاهب اسلامی هدف اصلی آنها است.

وی تصریح کرد: البته این تمام هدف استکبار جهانی نیست، آنها در صدد هستند تا با این گونه اقدامات و اهانت‌ها در گوشه و کنار جهان افکار عمومی را از مسایل مهم‌تر و یا به عبارتی از جنایات استکبار از دیگر نقاط جهان منحرف کنند که در منطقه خاورمیانه به مسئله سوریه و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع آن به بهانه دموکراسی البته آن هم از نوع غربی می‌توان اشاره کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم آگاهی تمام علمای جهان اسلام تاکید و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید تمام مسلمانان و رهبران آنها هوشیار بوده و مسئولان دولت‌های اسلامی نیز این مهم را از طریق دیپلماسی فعال و مجامع بین‌المللی پیگیری کنند.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول