اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

مبارزه با استکبار راهبرد اصلی نظام است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران مبارزه با استکبار جهانی را راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

مبارزه با استکبار راهبرد اصلی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، یادواره شش شهید روستای برنج‌ده شهرستان محمودآباد صبح امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران، احمد ناطق نوری نماینده ادوار گذشته این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهری و خانواده شهدا برگزار شد.

ولی‌الله فرزانه معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در این مراسم با تقدیر از برگزاری باشکوه یادواره شهدا در سطح روستاها به ویژگی‌های مشترک نهضت امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: اولین وجه مشترک این دو نهضت الهی بودن آن است که در رأس آن نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) و رهبری این نهضت را امام راحل به عنوان یک مرجع تقلید بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه وقتی رهبری یک نهضت الهی باشد خود نهضت نیز الهی است و انقلاب اسلامی ایران طی بیش از 30 سال از عمر خود این مهم را ثابت کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران ماندگاری قیام امام حسین(ع) را نشانه‌ای بارز بر الهی بودن آن دانست و انقلاب اسلامی ایران را نیز با این نگرش یک نهضت الهی عنوان کرد.

وی دومین وجه اشتراک این دو نهضت را روش مبارزه عنوان کرد و ابراز داشت: در هر دو این نهضت رهبران آن به دنبال بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی جامعه بودند و ترک مناسک ارزشمند حج از سوی امام حسین(ع) دلیل مهمی برای این آگاهی‌بخشی بود.

فرزانه با اشاره به توطئه‌افکنی دشمنان نظام اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اگر چه برخی‌ فکر می‌کنند ما به دلیل آزار کردن با جهان استکبار به‌ویژه با آمریکا و اسرائیل مبارزه می‌کنیم در حالی که مبارزه با استکبار راهبرد اصلی نظام الهی ایران است.

وی ویژگی دشمنان این دو نهضت را نیز مشترک تلقی کرد و گفت: هر دو نهضت دارای دشمنان خبیثی هستند که به اذعان صاحبان فکر و خرد، در دست گرفتن علی اصغر(ع) در صحرای کربلا برای نشان دادن اوج خباثت دشمنان بود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به خباثت دشمنان ایران در طی این سال‌ها یادآور شد: تحمیل جنگ نابرابر و ریختن خون پاک شهدا بیانگر اوج خباثت دشمنان جمهوری اسلامی است.

وی خباثت امروز دشمنان اسلام را تحرکات و حمایت از تروریست‌های کشور سوریه عنوان کرد و ابراز داشت: استکبار جهانی در سوریه مردم را قتل عام می‌کند تا به اهدافش که همان از بین بردن حکومت‌های اسلامی است، دست یابد.

فرزانه در بخش دیگری از صحبت‌های خود ویژگی شهدا کربلا و شهدای کربلای ایران را نیز مشترک دانست و افزود: در هر ترکیب سنی در قیام عاشورا و نهضت ایران ما شهید دیده‌ایم و حتی کشتار نوزادان و کودکان معصوم در بمباران‌های صدام خبیث نیز این موضوع به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدای ما یک شبه ره 100 ساله را پیمودند، اظهار داشت: البته در مورد قبور نورانی شهدا ما کمی کج‌سلیقگی داشتیم در حالی که باید مزار شهدا همچون مرقد امامزادگان کشور ساخته شود تا مردم در آن حاجت خود را طلب کنند.

فرزانه با اشاره به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم شهدا تصریح کرد: بنا به فرمایش آن بزرگواران در واقع "شهدا مثل آیه‌های قرآن مقدسند" و جوانان ما باید بدانند که انقلاب اسلامی و نهضت معمار کبیر انقلاب ریشه در نهضت کربلا و اعتقادات ما دارد. وی با اشاره به مقام شامخ شهدا خاطر نشان کرد: در هر دوره زمانی خداوند کسانی را به ما برای نشان دادن جلوه خود نشان می‌دهد و انقلاب اسلامی در مجموع در راستای نشان دادن جلوه الهی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با بیان اینکه امروز تمام شهرها و روستاهای ما به واسطه داشتن شهید قطعه‌ای از کربلا هستند، تصریح کرد: این روستا از گذشته دارای مردمی متدین، باتقوا، مطیع ولایت و رهبری و عاشق امام راحل بوده‌اند و داشتن شش شهید، شش جانباز و دو آزاده و تعداد زیادی ایثارگر مؤید این موضوع است.

فرزانه با بیان اینکه مصادیق فراوانی وجود دارد که ثابت می‌کند شهدای ما چیزی از شهدای کربلا کم نداشتند و یا لااقل در راستای آن شهدا گام برداشتند، گفت: امیدواریم خداوند به همه خدمتگزاران نظام و مردم این توفیق را بدهد تا پیرو راه شهدا باشند.

وی صداقت در خدمت را لازمه حضور یک مدیر در جامعه اسلامی دانست و گفت: هر کسی که در این کشور به عنوان مسئول و خدمتگزار به مردم خدمت صادقانه ارائه نکند از صحنه مسئولیت حذف می‌شود چرا که خون شهدای ما در جامعه جاری است.

این مسئول توطئه‌های دشمنان علیه کشور طی بیش از 30 سال از عمر انقلاب را نابودکننده هر کشوری تلقی کرد و افزود: همه این توطئه‌ها به لطف خدا، توجه شهدا و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری یکی پس از دیگری خنثی شد و امروز در جدیدترین نوع توطئه‌ها، دشمن به تحریم اقتصادی روی آورده است.

فرزانه تحریم اقتصادی علیه ایران بر اساس گفته‌های دشمنان را کشنده دانست و گفت: پس از تحریم بانک‌ها امروز دشمن ناوگان دریایی ما را نیز تحریم کرده است و علی‌رغم اینکه دشمنان نظام مدعی هستند که این تحریم‌ها هوشمندانه است و هدف آنها دولت ایران است نه مردم، می‌بینیم که مردم صدمه بیشتری از این تحریم‌ها دیده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم با شناختن اوج خباثت دشمنان نظام همچون همیشه در کنار رهبری باشند تا باز هم دشمن را به لطف خدا سرافکنده و خوار کنیم.

انتهای پیام/86013/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول